موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

الاخوان افضل العدد
برادران بهترین وسیله ( و ابزار ) برای روزهای سخت زندگی هستند .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:10توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
آخرین دیدار عمومی حضرت :
آخرین دیدار عمومی حضرت مهدی علیه السلام با شیعیان روز 8 ربیع الاول سال 260 هجری بوده است که در مراسم تشییع جنازۀ پدر بزرگوارش حضرت عسکری علیه السلام ظاهر شد و بر جنازۀ پدرش نماز خواند و غایب شد . این دیدار در سامرا و در خانۀ پدرش امام حسن عسکری علیه السلام انجام یافت .
از آن زمان تا کنون ، دیگر ملاقات رسمی و عمومی میان آن حضرت و دیگران به وقوع نپیوسته است .
آداب ملاقات با حضرت :
آدابی که به برکت آنها میتوان حضرت را در خواب یا بیداری زیارت کرد ، بسیار است . پاره ای از آنها چنین است : مداومت بر عمل نیک ، انابه و تضرع در 40 روز به قصد ملاقات حضرت ، رفتن 40 شب چهارشنبه در مسجد سهله یا 40 شب جمعه در کوفه و عبادت کردن در آنجا ، زیارت سید الشهدا در 40 شب جمعه ، مداومت بر دعا در 40 روز ، همراه با مراقبت در طعام و شراب از حیث حلال یا حرام بودن آن در آن ایام ، خواندن این دعا بعد از هر نماز واجب : « اللهم بلغ مولانا صاحب الزمان اینما کان و حیثما کان من مشارق الارض و مغاربها سهلها و جبلها عنی ... »
آد ینه :
نام آخرین روز هفته نزد مسلمانان است ، مانند شنبه نزد یهود و یکشنبه نزد نصاری ؛ و در روایات روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام است .
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:9توسط اصغر محمودی | |

 

آن سفر کرده که صد قافله دل همراه اوست
هر کجا هست خدایا تو سلامت دارش
اللهم عجل لولیک الفرج
دوستان عزیز سلام ، باز من و شماره ی جدید وبلاگم مزاحمتون شدم
عزیزان ، لطفا ً این مطالب رو که براتون حاضر میکنم بخونید ، والا ، بخدا ضرر نمی کنید برا این نیس که بیاد نگاه کنید بگسید اه عشقولانه نی یا عکس نداره پس چرت و پرته ، بخدا خیلی کارسازه مطالبم اما کو گوش شنوا !!!
بنده همیشه از یه فونت خاص برای تیترام استفاده میکردم که متوجه شدم این فونته منو که همه تو سیستمشون ندارن ؛ خلاصه مام از این به بعد از همین فونت استفاده میکنیم
باشد که دگر مشکلی پیش نیاید ...
نظر یادتون نره
مرسی

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:7توسط اصغر محمودی | |

 

کمی لبخند ...
تقدیم به عشق اولین و آخرینم ...
نه عزیز دلم ...
همه شبیه هم نیستند !
برف برای دست های یخ کرده کودکان روستا ،
نه زیباست و نه رمانتیک !!!
دقت کردی ؟ !
چند روزیست چهره زیبایت چیزی کم دارد !
چیزی مثل ...
کمی لبخند !!!
نه عزیز زیبای من !
خبری از قرص های اعصاب و بی خوابی نیست !
بعد از تو تازه فهمیدم که ...
چقدر تنهایی به آدم خوش می گذرد !!!
من و تو از همان روز اول ،
محکوم به از دست دادن بودیم !
تو ، همان یک ذره احساست را ...
و من ...
تمام زندگی ام را ... !!! ...
زمین
آن قدرها هم که فکر می کردم
گرد نبود !
از روزی که رفته ای تا الان
باید حداقل دوبار از این جا رد شده باشی !!!
آرام بخواب عزیز من ...
من کابوس ها را یکی یکی ،
از فضای اتاقت دووووووور خواهم کرد !!!

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:6توسط اصغر محمودی | |

 

تکنیک :
در بخش قبل تکنیک سری به بازار زدیم و موضوع اسرار ارائه خدمات 5 ستاره گفتیم و آخرین مورد را در شماره بعد ببینید ... بخدا قرمز شدم !!! به بزرگیتون ببخشید.

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:5توسط اصغر محمودی | |

 

راهکار
نیکی های دیگران را قدر بدانیم
6 مورده که انشاا... شماره بعد بهش می پردازم
والا بخدا نمی رسم !!
صدتا کار ریخته سرم ، حالا انشاا... ، 2 تا نویسنده جدید ما دستی تکون میدن و این وبلاگ رو آباد می کنن !!!!!!!!!!
الهی آمین....

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:4توسط اصغر محمودی | |

 

توصیه :
حداقل روزی 20 دقیقه !
شماره بعد .....
چیکار کنم گله از نویسنده هام بکنید !!!!!!!!!

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:3توسط اصغر محمودی | |

 

کامیابی
محدود کننده امروز تو ، ناجی فردای تو نیست ( قسمت دوم و پایانی ) :
مردانی که در ابتدای جوانی زنان را به بهانه های مختلف خانه نشین می کنند و بدون تامین بیمه و سرمایه ای برای آینده ، آنها را در سالهای جوانی و سرزندگی ، بی دست و پا می سازند ، وقتی پیر و از کار افتاده می شوند و فقر ، شعله تعصب و خود خواهی آنها را کم می کند در مقابل در خواست های مالی و پرهزینه همسر و فرزندان شانه بالا می اندازند و می گویند : مگر نمی بینید پیر و از کار افتاده ام ! خودتان برای خودتان فکری بکنید ! و به راستی چقدر سخت است کسی که در سنین جوانی و میان سالی از کار و تلاش و شکوفایی استعدادهایش و کسب درآمد محروم شده در سنین سالخوردگی مجبور شود هم پای جوان ترها وارد بازار کار شود و درآمد زدایی کند ؟! بدیهی است که این افراد باید به کارهای ضعیف و دور از شان در قیاس با زندگی قبلی شان بپردازند . کافی است به خیل عظیم زنان سالخورده و مردان پیر و بیماری دقیق شوید که در خانه ها به نظافت و کارگری و خدمت کاری مشغولند .  یا آدم های آبرومندی که در تاریکی و خلوت کوچه ها کیسه های زباله را برای یافتن بطری خالی آب معدنی و نوشابه زیر رو می کنند ! آنها همان کسانی هستند که در دوران جوانی از مطرح شدن و رشد و پیشرفت محروم گشته اند . بیگاری و ناراحتی و سخت کاری امروز آنها هدیه تحریم کننده دیروز اوست ... تحریم گر دلش برای هیچ محروم شونده ای نمی سوزد . او محروم را همیشه بی دست و پا و در حال محرومیت می خواهد .
در این مقاله بیشتر از این که روی خودکفایی و خوداعتمادی تکیه کند موضوع مهمتری را بیان می کند : می کوید تحریم گر امروز تو هرگز نمیتواند ناجی فردای تو باشد . برای همیشه از او دل بکن و فراموشش کن ! به همین روشنی !

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:2توسط اصغر محمودی | |

 

عجیب ولی واقعی
مردم ایران باستان چه کتاب هایی می خواندند ؟
اجــــــداد شـــاهنامه :
شاید برایتان عجیب باشد ! ولی عامل اصلی و دلیل پیدایش بسیاری از سبک های ادبی و هنری و آثار جاودان فرهنگی همچون شاهنامه به عصر تمدن های پیش از آریایی در فلات ایران باز می گردد ؛ یعنی دوران اسطوره ها و افسانه ها و حکایت های شفاهی که سینه به سینه از قومی به قوم دیگر و از تمدنی به تمدن دیگر منتقل شده تا به دوران مادها و سپس هخامنشیان و ساسانیان رسیده است . در این مطلب نگاهی داریم به مهمترین آثار مکتوب ایران زمین .
قسمت دوم و پایانی :
خسرو انوشیروان و ادبیات کتبی :
بیشترین تلاشها در دوره ساسانیان برای جمع آوری و مکتوب کردن آثار ادبی نویسندگان و همچنین آثار دیگر زبان ها در دوره پادشاهی انوشیروان صورت پذیرفت . در این دوره با گسترش جندی شاپور در نزدیکی اهواز کنونی و تبدیل آن به یک دانشگاه بین المللی و پایگاهی جهت اجتماع دانشمندان هندی ، یونانی و ایرانی ، راه بررای آشنایی ایرانیان با آثار فلاسفه ای مانند افلاطون ، ارسطو و همچنین پیشرفت علمی مانند پزشکی ، نجوم و ریاضیات و داروسازی هموار شد . جمع آوری کتب مختلف و ترجمه آنها به زبان پهلوی از جمله اقدامات مهم ادبی و علمی در رمان ساسانیان بود . . .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:0توسط اصغر محمودی | |

 

روانشناسی کودکان
پدر ؛ تنها پول کافی نیست ، محبت هم می خوام ...
به طور کلی 3 نوع نگرش در پدران فراوانی بیشتری دارد که عبارت است از : نگرش استبدادی ، آزاد گذاری و اقتدار منطقی ؛ که ما هر کدوم رو در 3 شماره بلاگ مورد بحث قرار می دیم که تو این شماره نگرش آزاد گذاری رو براتون آماده کردم ، امیدوارم که عاید نظر باشد ...
شیوه آزاد گذاری افراطی به شکل زیر نمود پیدا می کند :
*نداشتن اقتدار درست در پدر و به رسمیت نشناختن او در خانواده
* هرج و مرج در قوانین و عدم نظارت درست بر اجرای آنها ( والد هیچ طرح و قالبی برای تربیت ندارد )
* اهمیت بیش از حد به خواست های کودک و آزاد گذاری افراطی او
* محبت و توجه غیر منطقی و افراطی به کودک ( نادیده گرفتن نقاط ضعف رفتاری کودک )
پاسخ کودک به این شیوه به صورت زیر است :
*عدم احساس به گناه و مسئولیت پذیری در قبال فعالیت های نادرست
* باری به هر جهت بار آمدن کودک
* نیاموختن نقش های جنسیتی ( مخصوصا ً در کودک ذکور ) و عدم شکل گیری وجدان
* متوقع بودن کودک و دوری از ناکامی و مسقتل بودن ( کودک وابسته به دبگران باشد )
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:44توسط اصغر محمودی | |

 

آیا میدانید که
آیا میدانید که زالو خونخوارترین جانوران است ؟
زالو کرم لزجی است ، که دو بادکش دارد . یکی که بزرگتر است در انتهای بدنش قرار دارد و دیگری که کوچکتر است دهان جانور را تشکیل می دهد . بدنش بند بند است ، در برکه های آب های شیرین نواحی معتدل فراوانند . این کرم انگل دایمی انسان ، اسب ، گاو ، ماهی و نرم تنان است . زالوها عضله های قوی دارند که آنها را قادر می سازند بدن خود را منقبض و منبسط کنند . بیشتر زالوها با خوردن خون جانوران دیگر زندگی می کنند .
زالو پوست شکارش را سوراخ کرده و ماده ای بنام « هیرودین » در آن تزریق می کند که مانع لخته شدن خون می شود . سپس مکندۀ خود را به این سوراخ وصل می کند و خون شکارش را می مکد . ضمن مکیدن خون زالو تا چند برابر اندازۀ طبیعی خود منبسط می شود ؛ وقتی زالو به پوست بدن حیوان یا انسانی بچسبد ، جدا کردن آن مشکل دارد اما اگر روی آن نمک بریزند فورا ً پایین می افتد و می میرد . نوعی زالو وجود دارد که وارد راههای تنفسی جانوران شده و شروع به مکیدن خون آن می کند و آنقدر بزرگ می شود که راه تنفسی جانور را مسدود کرده و او را خفه می کند . سالها پیش مردم اعتقاد داشتند برخی از بیماریها به این دلیل ایجاد می شود که شخص بیش از حد خون در بدن دارد به همین به بدن بیمار زالو وصل می کردند تا مقداری از خون او را بمکد .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:41توسط اصغر محمودی | |

 

آموزش :
قسمت 7 آموزش :
معنی عمومی
معنی تخصصی
لغت
در کشیدن
جذب کردن
Absorb
معنی عمومی ندارد
جذب شوندگی
Absorbtance
معنی عمومی ندارد
جذب
Absorbption
معنی عمومی ندارد
صافی جذب
Absorbption filter
معنی عمومی ندارد
قوانین جذب
Absorbption laws
معنی عمومی ندارد
هیئت مشاوران کانادایی اطلاعات عمومی
ABSTI
خلاصه
چکیده
Abstract
معنی عمومی ندارد
جبر مجرد
Abstract algebra
معنی عمومی ندارد
ماشین مجرد
Abstract automaton
معنی عمومی ندارد
نوع-دادۀ مجرد
Abstract data-type
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:40توسط اصغر محمودی | |

 

زندگینامه
قسمت هفتم زندگینامه استیو جابز :
مدرسه :
حتی قبل از رفتن به مدرسه ی ابتدایی ، مادرش به او خواندن یاد داد . البته در این مدرسه منجر به بروز برخی مشکلات شد « سال های اول یک جورهایی حوصله ام سر می رفت ، بنابراین سرم را با شیطنت ها گرم می کردم » . خیلی زود مشخص شد که جابز مایل نیست تحت تسلط دیگران باشد که این هم به سرشتش برمیگشت و هم به نوع پرورشش . « کم کم با انواع دیگری از اجباری مواجه شدم که با چیزهایی پیشتر تجربه کرده بودم متفاوت بود و این واقعا ً محدودم می کرد . آنقدر هم فراگیر بود که هر نوع حس کنجکاوی را در درونم می کشت » .
مدرسه ی ابتدایی اش مونتالوما یکی از ساختمان های کم ارتفاع دهه ی 1950 ، 4 خیابان دورتر از خانه شان بود . استیو محیط ملالت بار آنجا را با شوخی های بد تحمل می کرد « دوست خوبی بنام ریک فرنتینو داشتم . انواع دردسرها را برای خود درست می کردیم . مثلا ً یک پوستر زدیم به تابلوی اعلانات با این مضمون : حیوان خانگی ات را به مدرسه بیاور : ؛ واقعا ً دیوانه کننده بود . توی مدرسه سگ ها دنبال گربه ها گذاشته و معلم ها هاج و واج کنار هم نشسته بودند » . بار دیگر بعضی از بچه ها را متقاعد کردند که رمز قفل دوچرخه اشان را به آن دو بگویند . « بعد رفتیم بیرون و همه ی رمزها را عوض کردیم ، هیچ کس نتوانست دوچرخه اش را باز کند . تا آخر شب طول کشید تا قضیه حل شد » . بارفتن به کلاس سوم ، شوخی ها کم کم خطرناک شدند « یک بار مواد محترقه زیر صندلی معلممان خانم ترمن گذاشتیم ؛ یک شوک اساسی بهش دادیم » .
عجیب نبود که قبل از اتمام کلاس سوم ، 3 یا 4 مرتبه از مدرسه به خانه فرستاده شود . با این حال ، پدرش شیوه ی اصلاح خاص خود را در پیش گرفت و با همان ژست آرام ولی پر صلابتش از مسئوولین مدرسه هم خواست که چنین کنند . پاول به معلمین گفت : « ببینید ، این اشتباه او نیست ! » . استیو خوب به خاطر داشت : « اگر شما نمی توانید او را علاقه مند نگه دارید ، پس اشتباه از شماست » . والدینش هرگز او را به خاطر شیطنت های زمان مدرسه تنبیه نکردند : « پدر پدرم یک الکلی بود و او را با کمربند می زد ولی من یادم نمی آید که حتی 1 بار پشت دستی خورده باشم » . و اضافه کرد که هر دوی والدینش « می دانستند که تقصیر از مدرسه است که به جای برانگیختن استعدادها ، مرا مجبور به حفظ کردن چرت و پرت های به درد نخور می کند » . از همان زمان شروع کرد به نشان دادن ترکیبب از : حساسیت و بی عاطفگی : و : وابستگی و تند مزاجی : که برای باقی عمر خود جزئی از شخصیتش شد .
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:38توسط اصغر محمودی | |

 

داستان
قسمت 7 ام غلام سیاه دروغگو :
مرد جوان قاتل در حضور پادشاه سرزمین بین النهرین و وزیر اعظم و دیگر حاضران در مجلس و همچنین عمویش ادامه داد از عجائب روزگار آنکه چون همسرم اولین به را برداشت و به بینی خود نزدیک کرد و آنرا بوئید رنگ کدر شده چهره اش روشن شد و حالتش بهبود یافت و دیگر هیچ شکلی از بیماری صرع هم ، در او پیدا نشد . من که مردی بزاز در بازار شهر بغدادم ، دوباره بر سر کارم رفتم و دکانم را بعد از 20 روز تعطیلی گشودم و به کاسبی ام پرداختم ؛ هنوز چند روزی نگذشته بود که روزی در مقابل مغازه ام ، غلام سیاهی را دیدم که یک عدد به بنفش در دست داشت و در هوا می چرخانید و گه گاهی آن را به نزدیک بینی می برد ، می بوئید و به آواز بلند می خواند :
نگارم داده این را به دستم
نمی دانی که از بویش چه مستم
نمی دانید از دیدن آن غلام سیاه و مشاهده به بنفش در دستش و شنیدن آن اراجیف شعر گونه اش به چه حالی درآمدم ، ناراحت و منقلب ؛ غلام سیاه آوازه خوان را صدا زدم و از او پرسیدم این به را از کجا آورده ای ؟ و غلام سیاه که نکاهش نگاه عفریتان بود با خنده تلخی پاسخ داد : ای جوان گفتم که : نگارم داده این را به دستم : پرسیدم نگار تو کیست ؟ که پاسخ داد : نگار من در فلان کوچه و کوی ، منزل دارد که چون بعد از مدتها فراغ و دوری به دیدارش رفتم و با او در خلوت نشستم ، 3 عدد به ، به این رنگ را در کنارش دیدم ، از او پرسیدم این به ها چیست و از کجا آورده ای ؟ گفت : شوهر ابله من که دلم نمی خواهد رویش را ببینم و فقط بخاطر پدرم تحملش می کنم این به ها را برای معالجه بیماری ام از شهر مدائن برایم آورده و او 1 دانه از آنها را به من داد ......

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:37توسط اصغر محمودی | |

 

خبر
دوستان من اصلا ً ول کن خبرای زنونه نیسما !!! حداقل تا 3 شماره دیگه خبر زنونه دارم !!!
بارداری پیشرفت بیماری ام اس را کندتر می کند ..
تحقیقات گسترده ای که در جهان درباره پیشرفت بیماری ام اس صورت گرفته نشان می دهد بارداری می تواند روند بیماری ام اس را کند کرده و از پیشرفت آن جلوگیری کند .
این بررسی نشان می دهد در دوران بارداری تغییرات هورمونی می تواند پیشرفت و عود بیماری ام اس را در زنان کاهش دهد . این مطالعه همچنین نشان می دهد که دوران شیر دهی انحصاری مادر بدون غذای کمکی به نوزاد می تواند ریسک عود بیماری ام اس را کمتر کند و بیماری ام اس در این افراد به صورت خوش وخیم تر جلوه نماید . مادرانی که به بیماری ام اس مبتلا بودند تا 3 ماه قبل از بارداری باید دارو مصرف میکردند که نتایج آخرین تحقیقات نشان می دهد این بیماران می توانند تا 1 ماه قبل از بارداری دارو مصرف کنند .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:35توسط اصغر محمودی | |

 

جوابستان
وقتی می گویند حجم موتور 200 سی سی است منظورشان چیست ؟ حجم موتور برخلاف تصور عموم حجم اشغال شده توسط موتور نیست بلکه مجموعه حجم سیلندرهای موتور از پایین ترین نقطه حرکت تا بالاترین نقطه پیستون است که به آن کورس پیستون می گویند . در واقع زمانی که پیستون در سیلندر از بالا به پایین حرکت می کند مقدار معینی از هوا را می مکد که این مقدار به کورس پیستون بستگی دارد .
آیا جانوران چشم سوم دارند ؟   غده صنوبری یکی از غدد کوچک مغز مهره داران است . این غده بین دو چشم قرار گرفته و مانند چشم است و نسبت به نور محیط حساس است اما وظیفه این غده تشکیل تصویر نیست .  
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:34توسط اصغر محمودی | |

 

نرم افزار ...
18 اپ برتر اندروید و آی او اس
میوه های دیجیتالی درخت کریسمس .. قسمت دوم ...
7.Brewster Address Book
ژانر : بهره وری
نگهداری از تمام فهرست مخاطبان و تماسهای ایمیلی ، شماره تلفن ها و شبکه های اجتماعی چالش بزرگی است . Brewster یک ابزار مدیریت فهرست مخاطبان است که با فهرست مخاطبان آی فون شما و همچنین فهرست دوستانتاندر شبکه های اجتماعی و جی میل ، سینک یا همان هماهنگ می شود . این اپ ساده ، رابط بصری قابل توجه ای دارد که وقتی صفحه را اسکرول می کنید ،اسامی و تصاویر مخاطبان را نمایش می دهد . این نرم افزار به طور خودکار « محبوبترین » مخاطبان شما را بر اساس فعالیت تان با افراد مشخص میکند و به شما اجازه میدهد تا به راحتی میان فهرست مخاطبان جست و جو کنید یا فهرست های مجزای خود را بسازید .
8. Next Draft
ژانر : اخبار
هیچ فناوری پیشگامانه ای در این اپ وجود ندارد و شما مشتری محتوای روزانه چیزی شبیه خبرنامه ایمیلی می شوید که در آن دیوپل با هجونویسی و صحبت از اتفاقات جاری شما را سرگرم کنند . اکثر افراد بعد از دانلود این اپ احساس میکنند باهوش تر و شادترند !
9. Crackle – Movies & TV
ژانر : سرگرمی
اگرچه این سرویس پیشرفته خدمات ویدئویی سونی در سال 2012 هیچ پیشرفت تکنولوژیکی نداشت ؛ اما دارای برنامه نویسی منحصر بفردی می باشد . در ماه آگوست / مرداد ، جری سینفلد با مجموعه کمدی آمریکایی و آنلاین به صفحات کوچک گجت ها بازگشت و این تنها در این اپ میتونه پخش شه ، در اپ های مشابه دیگر هرگز !

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:32توسط اصغر محمودی | |

 

اینترنت
راهنمای دانلود اپلیکیشن برای دستگاه های اندرویدی از گوگل پلی و دیگر بازارهای اندرویدی ...
خوراک روبات های سبز !
قسمت دوم :
روش اول دور زدن محدودیت گوگل :
برای اینکه بتوانید به بازار نرم افزار ی گوگل دسترسی پیدا کنید باید روشی بکار ببندید که گوگل متوجه نوشد که شما از کجا به اینترنت وصل شده اید .
گوگل از طریق رام گوشی ، اپراتور سیم کارت ، جی.پی.اس و آی.پی اتصال اینترنت متوجه میشود که شما از کجا به اینترنت وصل شده ای د . بنابراین اول باید سیم کارت خود را غیر فعال کنید تا از روی اپراتور موبایل شناسایی نشوید ، یعنی موبایل خود را در حالت پرواز قرار دهید . علاوه بر آن جی پی اس تون رو هم غیر فعال کنید . حالا از طریق وای فای به اینترنت وصل شوید . و حتما ً باید آی پی خود را طوری تغییر دهید تا منطقه شما مشخص نشود و این هم فراموش نشه که تمامی این کارها در گرو روت کردن دستگاهتونه !
روش دوم :
اگر حوصله روت کردن تغییر آی پی و بقیه داستانارو ندارید پیشنهاد دیگری براتون دارم ! روش ساده تری هم وجود دارد : با « سافت گت » میتوانید از طریق دروازه مجازی که برای شما ایجاد می کند هر کدام از مجموعه نرم افزارها را که دوست دارید دانلود کنید ؛ برای این کار ابتدا به سایت www.softget.ir بروید و در آنجا ثبت نام کنید . با عضویت در این سایت می توانید تمامی برنامه های رایگان مارکت گوگل را دانلود کنید .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:30توسط اصغر محمودی | |

 

اخبار دیجیتال
مرگ مخترع آر اس اس
آرون سوارز ، نابغه اینترنت و یکی از کسانی که سهم زیادی در خلق آر اس اس یا خوراک خوان سایتهای اینترنتی داشت بر اثر افسردگی دست به خودکشی زد . او در زمان مرگش تنها 26 سال داشت و خانواده اش بعد از مرگش انگشت اتهام را به سوی سیستم قضایی آمریکا گرفته اند . او اتهامات زیادی در سیستم قضایی داشت که در صورت صادر شدن رای شاید به 30 سال زندان و پرداخت میلیون ها دلار خسارت محکوم می شد .
سوارز هنگامی که 14 سال داشت در خلق آر اس اس شرکت کرد . او در دانشگاه استنفورد نیز پذیرفته شد ؛ اما بعد از یک سال از این دانشگاه استعفاء داد و در وبلاگش نوشت : « به نظرم محیط اش چندان علمی نبود و کسی به درس و تحصیل اهمیت نمی داد » . بعد از آن او شبکه اجتماعی و خبری ردیت را پایه گذاری کرد که بعدها توسط کنده نست که یک ناشر بین المللی بود خریداری شد .
کمی بعد او برای اولین بار به جرم سرقت اسناد دولتی از طریق اینترنت بازداشت شد . در آن زمان سوارز شرکتی داشت که برای اینترنت آزاد کار می کرد و هدفش مبارزه با سانسور اینترنتی دولت آمریکا بود . 2 سال بعد او بار دیگر به دردسر افتاد و با هک کردن سامانه دولتی دادگاه فدرال ، میلیون ها سند آنرا در معرض دید عموم گذاشت . بعدها مشخص شد اتهام او انتشار غیر قانونی 18 میلیون صفحه سند به ارزش تقریبی 5/1 میلیون دلار بوده که خودش از طریق انتشار پرونده اف بی آی آنرا برای همگان مشخص کرد .
او در نوشته هایش به حالت های افسردگی بسیار اشاره کرده بود و حتی گفته بود که بعضی مواقع میخواهد از زندگی دست بکشد . او زمانی در وبلاگش نوشته بود : « حتما ً زمانی بوده که شما بسیار غمگین شده اید بی دلیل یا با دلیل ؛ شاید مثل وقتی که برنامه هایتان خراب میشود یا کسی را از دست میدهید . در این لحظات فکر میکنی زندگی ارزشی ندارد . می خواهی بروی روی تختت دراز بکشی چشم هایت را ببندی . افسردگی یعنی همین . بی دلیل می آید و می رود » .
اما والدین او می گویند تصمیمات دادگاه ماساچوست و دانشگاه ام آی تی باعث شده تا او افسرده شود و دست به خودکشی بزند .
دوستانش می گویند اتهام او مبنی بر دانلود غیر قانونی میلیون ها جلد کتاب بی پایه و اساس است . این همان اتهامی است که آرون احتمالا ً بخاطر آن به 35 سال زندان و میلیون ها دلار خسارت محکوم می شد . اما مرگ او پایانی بود بر نبوغ و همینطور جلسات طولانی دادرسی که او همیشه از آنها شکایت داشت .
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:29توسط اصغر محمودی | |

 

با تکنولوژی نمایشگرهای بی سیم اینتل آشنا شوید
تصویر بدون خط
فناوری قطعات کامپیوتری و الکترونیکی با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که رسیدن به نمایشگرهای بدون سیم خیلی دور از ذهن نیست . در نمایشگاه CES امسال اینتل فناوری جدیدی را با نام WiDi را معرفی کرد که امکان ارتباط بدون سیم لپ تاپ های سازگار با این تکنولوژی با نمایشگرهای خارجی را فراهم می کند . این فناوری در عین جذابیت ، بسیار ساده بوده و تنها به یک آداپتور و لپ تاپ سازگار با این تکنولوژی نیاز دارد . در ادامه شما را با عملکرد و نحوه استفاده از WiDi آشنا خواهیم کرد .
نمایشگرهای بی سیم
استفاده از فناوری های نمایشگرهای بی سیم اینتل نیاز به ابزار پیچیده ای ندارد . در درجه اول به یک لپ تاپ با پردازنده Arrendale نیاز دارید . این فناوری از موتور گرافیکی HD Graphics استفاده کرده که در دل پردازنده های فوق قرار می گیرند . این لپ تاپ باید به نسل جدید کارت شبکه بی سیم Centrino ، نرم افزار اختصاصی اینتل با نام My WiFi و همچنین ویندوز 7 نیز مجهز باشد . برای اتصال به نمایشگر ، به یک آداپتور Push2TV ساخت برند Netgear نیز نیاز بوده که از طریق کابل HDMI به تلویزیون و یا نمایشگر مورد نظر وصل می شود .
فناوری نمایشگرهای بی سیم
در فضای My WiFi و نرم افزار Wireless Display دو ابزار کلیدی اینتل برای فناوری نمایشگرهای بی سیم هستند . نرم افزار نام برده ، خروجی Frame buffer را دریافت کرده و آن را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ، رمزگذاری می کند . نسخه ابتدایی نرم افزار از حداکثر رزولوشن 1280*800 استفاده می کرد ولی در نسخه جدید ، رزولوشن تا 768*1366 افزایش یافته است .
به این محتوای ویدیویی ( Video Stream ) صدای دو کاناله افزوده شده و به صورت یک جریان با فرمت MPEG-2 از طریق WiFi به سمت آداپتور فرستاده می شود . این انتقال ، استفاده از پروتکل RTSP ، و به صورت همزمان ( Real Time ) انجام می شود . آداپتور جریان دریافت را رمزگشایی و رندر کرده و از طریق خروجی HDMIبه نمایشگر می فرستد . برای ایجاد هماهنگی میان خصوصیات تلویزیون مثل رزولوشن و امکانات صوتی آن با این فناوری ، از ساختار اطلاعاتی EDID استفاده می شود . آداپتور Push2TV اطلاعات مذکور را خوانده و وضوح و سایر مشخصات جریان ارسالی را متناسب با خصوصیات نمایشگر تنظیم می کند .
جریان خروجی سرعت بیت متفاوتی می تواند داشته باشد . به عنوان مثال ، اگر در حال تماشای دسکتاپ باشید ، این سرعت حدود 6 مگابایت بر ثانیه خواهد بود . تماشای یک قطعه ویدیویی همراه با صدا چیزی حدود 10 مگابایت بر ثانیه خواهد بود . برای این که تمامی پهنای باند شبکه بی سیم توسط این فناوری اشغال نشود ، اینتل پهنای باند مورد استفاده برای ارتباط میان لپ تاپ و آداپتور را به 10 مگابیت بر ثانیه محدود کرده است .
بد نیست بدانید که ارتباط بی سیم میان لپ تاپ و آداپتور Push2TVبا استفاده از استاندارد 802.11g انجام می شود که پهنای باند تئوری 54 مگابیت بر ثانیه را دارد . در عمل رسیدن به 50 درصد این پهنای باند ، یعنی چیزی بین 22 تا 24 مگابیت بر ثانیه ، ارتباط مطلوبی خواهد بود . به همین دلیل اینتل با محدود کردن سرعت ارتباط در فناوری نمایشگرهای بی سیم ، امکان استفاده از پهنای باند باقی مانده برای شبکه های اختصاصی ( PAN ) ، و همچنین اتصال به اینترنت از طریق WiFi را نیز باقی گذاشته است . این استفاده چندگانه از کارت شبکه بی سیم ، توسط نرم افزار Wireless Display و به صورت خودکار کنترل می شود .

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:27توسط اصغر محمودی | |

 

هاریکن سندی :
آیا بروز توفان های بزرگ مثل سندی و کاترینا در کمتر از یک دهه نتیجه گرم شدن زمین است ؟
توفان پست مدرن ، قسمت 2
سندی دومین توفان بزرگی بود که در یک سال گذشته به سواحل ایالت های شرقی آمریکا برخورد کرد . سرعت بالای 145 کیلومتر بر ساعت در شعاع 300 کیلومتری از مرکز توفان ، قطر موثر 1700 کیلومتری و قطر کلی بالای 2500 کیلومتر نتیجه توفانی بود که از آبهای بسیار گرم دریای کارائیب شکل گرفته بود که به طرز بی سابقه ای 3 درجه سیلیسیوس از دمای میانگین تابستان گرمتر شده بودند . بعد هم این توفان تحت تاثیر یک سیستم فشار بالا که از گرینلند میآمد به سمت شمال شرق رغت و در آنجا با یک سیستم زمستانی که از غرب می آمد برخورد کرد و همین موضوع باعث شد که همراه سندی بارش برف بطور غیر منتظره ای رخ دهد ....
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:25توسط اصغر محمودی | |

 

هیولاهای خلیج فارس
در ایران زمان باستان ، دریای پارس جایی برای ساختن افسانه بود ؛ افسانه هایی درباره موجودات خیالی که بین مردم عادی نقل می شد و کم کم در ادبیات و داستان های عامیانه رخنه پیدا کرد .
قسمت دوم :
همه چیز برمی گردد به دوره هخامنشیان ؛ بویژه به زمان داریوش و خشایار شا که برای نخستین بار لشکرکشی ها صورت علمی به خود گرفت و همراه هر ارتش گروه دانشمندان برای گردآوری اطلاعات و یافته های علمی و ثبت آنها همراه می شدند . در این دوره 33 سفر اکتشافی دریایی ترتیب شد که هر کدام اهمیتی به اندازه اکتشافات فضایی امروز داشتند . مهمترین این سفرها که اسناد و مدارک و سفرنامه های آن به جا مانده عبارنتد از : سفر « ساتاسپ » به پیرامون آفریقا و رسیدن به عرض جغرافیایی اسب ، دو سفر « اسکلیاس » یکی برای یافتن راه دریایی دریای پارس به مصر و دیگری برای یافتن راه دریای ی پارس به دریای مازندران ، سفر دریایی « هانون » پیرامون آفریقا ، سفر دریایی « هامیلیکار » جهت کشف سواحل ناشناخته مدیترانه ، سفر دریایی « هامیلیکون » به انگلیس ، ایسلند و جزایر آزور ، سفر دریایی « ماسیلیوتس » به سواحل اسپانیا ، سفر دریایی برادران دریانورد « مهرداد » و « سپهرداد » به دریای شرق ، کشف راه دریایی چین ، رسیدن مهرداد به سواحل ژاپن و رسیدن سپهرداد به سواحل استرالیا و .....
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:24توسط اصغر محمودی | |

 

بزرگترین ابر ساختار عالم و چالش اصل کیهان شناختی
بر اساس اصل کیهان شناختی عالم در مقیاس بزرگ همگن و همسانگرد است ؛ یعنی بطور کامل یکنواخت است و هیچ جای آن با بقیه تفاوت چندانی ندارد . همینطور از هر جایی که به عالم بنگریم ، آنرا به یک شکل می بینیم . این اصل پایه بسیاری از تئوری ها و تفکرات دانشمندان درباره عالم است ؛ اما کشف یک ساختار بزرگ اختروشی که 4 میلیارد سال نوری پهنا دارد ، این اصل را با چالشی بزرگ روبرو کرده است .
اختروش ها هسته ها ی بسیار درخشان کهکشان های اولیه هستند و تشکیل آنها مربوط به زمانی می شود که جهان بسیار جوان بوده است . این گروه بزرگ اختروشی LQG نام دارد و ابعاد باور نکردنی 4 میلیارد سال نوری اش یعنی در این منطقه از عالم تمرکز عجیبی وجود دارد و یکنواختی آن را برهم می زند . اختروشی بسیار از ما دور است که چیزی حدود 770 میلیارد سال نوری می شود .
بنابر اصل کیهان شناختی نباید ساختاری بیشتر از 2/1 میلیارد سال نوری کشف کرد اما این اتفاق افتاده . ! . این کشف به سادگی اصل کیهان شناختی را زیر پا می گذارد . . .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:23توسط اصغر محمودی | |

 

زندگینامه مختصر شهید بابایی قسمت اول :
پرورش یافته مکتب شهادت ...
شهید عباس بابایی بزرگ مردی که در مکتب شهادت پرورش یافت مجاهدی که زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانی اش موج ها در بر داشت . مرد وارسته ای که سراسر وجودش عشق و از خود گذشتگی و کرامت بود ، رزمنده ای که دلاور میدان جنگ بود و مبارزی سترگ با نفس اماره خویش . از آن زمان که خود را شناخت کوشید تا جز در جهت خوشنودی حق تعالی گام بر ندارد . به راستی او گمنام ، اما آشنای همه بود . از آن روستایی ساده دل تا آن خلبان دلیر و بی باک . شهید بابایی در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود . دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348 ، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت ، و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد .
شهید بابایی در سال 1349 ، برای گذرندان دوره خلبانی به آمریکا رفت . طبق مقررات دانشکده باید به مدت 2 ماه با یکی از دانشجویان آمریکایی هم اتاق می شد .
آمریکایی ها در ظاهر ، هدف از این برنامه را پیشرفت دانشجویان در روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می کردمد ، اما واقعیت چیز دیگری بود . چون عباس در همان شرایط تمام واجبات دینی خود را انجام می داد ، از بی بند و باری موجود در جامعه آمریکا بیزار بود . هم اتاقی او در گزارشی که از ویژگی های و روحیات عباس نوشته ، یادآور می شود که بابایی فردی منزوی و در برخوردهانسبت به آداب و هنجارهای اجتماعی بی تفاوت است ، از رفتار او برمی آید که نسبت به فرهنگ غرب دارای موضع منفی است و شدیداً به فرهنگ سنتی ایرانی پای بند است . همچنین اشاره کرده که او به گوشه ای می رود و با خودش حرف می زند که منظور او نماز و دعا خواندن عباس بوده است .......
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:11توسط فریبا | |

 

جانبازان و آزادگان ( مختص استان قزوین )
پیام جانبازان نخاعی استان قزوین :
... شاید با این کار کمی از مدیون بودن خودمون نسبت به این عزیزان رو کم کنیم ...
در هر شماره پیام یک جانباز عزیز :
این شماره :
جانباز عباس دهقان :
دولتمردان و مسوولان و مدیر کل ها به وصیت نامه های شهدا عمل کنند ، حرف و عملشان یکی باشد .
 
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:10توسط فریبا | |

 

خاطرات دوران اسارت اسرا در تکریت عراق
قسمت دوم :
در آن لحظه مسئله مهم جلوگیری از محاصره ی کامل نیروهای خودی توسط تانک ها و نفربرهای عراقی بود . تانک ها آنقدر به ما نزدیک بودند که هیچ تیری از ما به خطا نمی رفت . در دسته ی ما 3 نفر آر پی جی زن بود . یکی از تانک ها را که جلوتر از بقیه بود بچه ها به احمد بصیری نشان دادند و فریاد زدند :
-احمد... احمد آن تانک جلویی را بزن .
احمد نگاهی به من کرد و سپس به سمت تانک نشانه رفت و لحظه ای بعد ماشه را فشار داد و با هیجان داد زد ....
-علیرضا... تفنگ من سوزن ندارد ، تو بزن .
لحظه ها به سرعت سپری می شدند و از دست دادن یک لحظه ممکن بود به شهید و مجروح شدن تعداد دیگری از بچه های خاکریز ما منتهی می شد . بلافاصله به سمت همان تانک نشانه رفتم و با « ار پی جی » درب و داغونی که هفته ی گذشته خواستم آن را به خاطر کهنگی تحویل نگیرم ، شلیک کردم .
گلوله به خواست خدا به سینه ی تانک اصابت کرد و آن را به آتش کشید . بچه ها فریاد الله اکبر سر دادند . خدا را شکر کردم که اسلحه من در عین کهنگی سالم بود و کار می کرد . به آر پی جی زن سوم اشاره کردند . اسلحه او هم مانند اسلحه احمد نو بود او هم هدف گیری کرد و ماشه را کشید . متاسفانه تفنگ او هم فاقد سوزن بود . خدایا این چه وضعی است که پیش آمده ؟ چرا تفنگ ها سوزن ندارند . آیا عمدا ً تفنگ ها دست کاری شده یا اینکه بر اثر بی دقتی به این مصیبت گرفتار شده ایم ....
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:8توسط فریبا | |

 

شهدا
در استان قزوین ؛ اولین هایی که اولین شدند !
بنا به دلایلی متاسفانه نتونستم که عکس های شهدای گرانقدر رو تو وبلاگ بذارم ، ولی اولین بودنشون ... قسمت 2 :
اولین شهید ارتش در تجاوزات مرزی عراق
شهید نوراله احمدی
اولین شهید سرباز ارتش توسط ضد انقلاب
شهید علی محمد محمد حسنی
اولین شهید جنگ های نامنظم دفاع مقدس
شهید محمدرضا حاجی محمدی کشمرزی
اولین دانشجوی شهید دفاع مقدس
شهید اصغر مظفری
اولین درجه دار اسیر و جاویدالاثر در دست ضد انقلاب
شهید محمد درویش زاهد
اولین پاسدار شهید در درگیری با ضد انقلاب
شهید محمد قزوینی
اولین شهید کمیته انقلاب اسلامی در دفاع مقدس
شهید علی نژاد قربانی
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:59توسط فریبا | |

 

واسم بمون ...
داستان عاشقانه فوق العاده زیبا و دلنشین و خوندنی ...
بنده به هم دلیل کمی وقت شماره به شماره و قسمت به قسمت براتون تو وبلاگم آوردم که واقعا ً با خوندن این داستان زیبا هم باهاش حال کنید هم زندگی کنید هم گریه کنید و هم بخندید ... میگید نه ؟ پس لطفا ً و خواهشا ً هر شماره بخونید دیوونش میشید ...
بعد از مقدمه بریم سر وقت داستانمون :
قسمت دوم :
........... پدرام هم میاد ؟
ونوس لبخندی بر لب راند و پاسخ داد :
-بله خانم نامزد شما هم می یاد نگران نباش .
پریسا خود را به دلخوری زد و گفت :
-معلومه چی می گی ؟ اگر آقا پدرام شما خبردار شه که تو به همین راحتی اونو به من بخشیدی میدونی چقدر از دستت دلخور میشه ؟
ونوس پس از مکث کوتاهی گفت :
-خیلی دلش بخواهد . مثل تو کجا می تونه پیدا کنه ؟
بار دیگر صدای خنده پریسا در گوشش پیچید :
-اما چقدر اونجا شلوغه . همیشه که ...
ونوس بار دیگر به پشت سر نگریست .
-اینجا یه پلاکارتهایی زده ان ظاهرا ً قراره با همین پرواز بچه های تیم ملی بسکتبال از اتریش بیان . فکر می کنم بیشتر شلوغی به خاطر همینه . مردم برای استقبال از اونها ازدحام کردن .
صدای بلندگو در فضا پیچید :
-پرواز شماره ی 518 تهران ، وین .....
و بقیه کلمات در هیاهوی مردم گم شد .
-خب پریسا جون ظاهرا ً هواپیما نشست من باید برم .
پریسا با هیجان همیشگی گفت :
-باشه برو اما یادت نره زود تلفن بزنی و برام بگی چه اتفاقهایی افتاده .
-باشه خداحافظ .
ونوس گوشی را بر جای خود گذاشت و به سمت پدر مادرش بازگشت . پدر همیشه خونسردش تقریبا ً عصبی به نظر می رسید و مرتب به ساعت مچی اش نگاه می کرد . ونوس با قدمهای آرام به سمت مادر رفت و آروم در گوشش زمزمه کرد :
-چرا پدر اینقدر عصبیه ؟
به جای مادر آقای آتشین رو کرد به دخترش و جواب داد :
-این گلفروش من هم مثه همیشه بدقولی کرده . چند دقیقه دیگه برادرم می رسه و ما با دست خالی ....
-اوناهاش بابک اومد.....
قسمت سوم در شماره بعد ......
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:54توسط اصغر محمودی | |

 

روابط عاشقانه ...
60 روش برای اینکه شوهرتان را قدرتمند سازید ... قسمت آخر...
1 ) حتی اگر با شما مخالفت می کند بازهم به صحبت های او گوش بدهید .
2 ) تنها بخاطر وجود خودش به او عشق بورزید .  
3 ) به او بگویید که او را دوست دارید و به وجودش افتخار می کنید .
4 ) اگر از دست او عصبانی هستید با او قهر نکنید .
5 ) به او اعتماد داشته باشید .
6 ) به تناسب اندامتان اهمیت بدهید .
7 ) بر روی اعمال خوب او متمرکز شوید .
8 ) از او انتظار نداشته باشید بتواند فکر شما را بخواند ، او این توانایی را ندارد .
9 ) وقتی به منزل برمی گردد خوشحال باشید .
10 ) با او به پیاده روی بروید .
11 ) به هیچ یک از اعضای خانواده اجازه ندهید به او بی احترامی کند .
12 ) وقتی کار اشتباهی می کند به او نگویید : به تو گفتم اینطوری می شود !
13 ) از تلاشی که برای زندگیتان می کند قدردانی کنید .
14 ) با او مودب و مهربان رفتار کنید .
15 ) برای رسیدن به اهدافتان با هم برنامه ریزی کنید .
16 ) حتی اگر از هم فاصله دارید ، توجه تان را به او نشان دهید .
17 ) اگر مرتکب اشتباهی شد او را ببخشید .
18 ) توانایی ها ی او را دست کم نگیرید .
19 ) تمام اوقات فراغت او را با کارهای منزل پر نکنید .
20 ) از کارهایی که در منزل انجام می دهد از او تشکر کنید .
21 ) وقتی دچار استرس است او را آرام کنید .
22 ) به او کمک کنید عادات بدش را ترک کند .
23 ) بخاطر زحمتی که می کشد از او تشکر کنید .
24 ) وقتی عصبانی است به او گیر ندهید .
25 ) حرف هایتان را با عشق بیان کنید .
26 ) در مواقع سختی پشتیبان او باشید .
27 ) از او انتظار نداشته باشید تمام وقتش را برای انجام کارهای شما صرف کند .
28 ) در مقابل دیگران به او افتخار کنید .
29 ) حتی در غیاب او جلوی دیگران از او به خوبی یاد کنید .
30 ) احساساتتان را با او در میان بگذارید اما خلاصه وار !
شاداب باشید ........

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:53توسط اصغر محمودی | |

 

نمی دونم واسمون چه خوابی دیده روزگار
تورو قسم به اون خدا نزار بگذره بهار
عزیزم یه حدی داره لحظه های انتظار
تورو قسم به اون خدا نزار بگذره بهار ...

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:51توسط اصغر محمودی | |

 

داستانک عاشقانه
جوان عاشق : ( قسمت دوم)
روزی گذر پادشاه بر مکان او افتاد ، احوال وی را جویا شد و دانست که جوان ، بنده ای با اخلاص از بندگان خداست . در همان جا از وی خواست که به خواستگاری دخترش بیاید و او را خواستگاری کند . جوان فرصتی برای فکر کردن طلبید و پادشاه به او مهلت داد .
.............
قسمت آخر داستان را در شماره بعد ببینید ..
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:49توسط اصغر محمودی | |

 

بهداشت و سلامت
روشهای جلوگیری از عفونت تناسلی در زنان قسمت 2:
1.پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به طرف عقب ، توصیه بهداشتی برای جلوگیری از عفونت دستگاه تناسلی خانم ها خود را بشویید ، این کار از رانده شدن باکتری ها ی انتهای دستگاه گوارش به ناحیه ی تناسلی جلوگیری می کند .
2. در طی روز لباس های زیر با جنس الیاف نخی به تن کنید . از پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوار جین ، جوراب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنبد . لباس های گشاد و راحت به تن کنید و برای شستشوی لباس های زیر خود شوینده های غبر معطر و ملایم بکار ببرید .
3. کاندوم ها و دیافراگم ها ی از جنس لاتکس و ژل های اسپرم کش در برخی از زنان حساسیت و تحریک ایجاد می کند ، این افراد باید از سایر روسهای جلوگیری از بارداری استفاده کنند . همچنین در حین مقاربت از لغزنده کننده های محلول در آب غیر معطر استفاده کنید .
4. لباس های زیر خود را حداقل هر یکروز در میان عوض کنید .
5. از پودر تالک در اطراف ناحیه ی تناسلی استفاده نکنید ، زیرا پودر تالک رطوبت را در خود نگه می دارد .
بقیه موارد در شماره بعد وبلاگ  
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:48توسط اصغر محمودی | |

 

قبل از ازدواج و مراسم خواستگاری
1.بچه ها باید چطور بار بیایند ؟
موکول کردن تبادل نظرات به بعد از ازدواج اصلا ً ایده ی مناسبی نیست . مثلا ً اینکه صبر کنید بعد ار ازدواج بچه به دنیا بیاید بعد بفهمید که طرف مقابلتان معتقد است بچه چکونه به بار بیاید یا تریبت شود که این به احتمال زیاد مشکل ساز خواهد بود . بهتر است تکلیف چنین مسائلی رو قبل از اینکه زیر یک سقف بروید روشن کنید .
2. تعلیم و تربیت
این هم یکی از آن مسایلی است که باید بهش بپردازید . اینکه نظر هر دوی شما در مورد تعلیم و تربیت فرزندتان چگونه است خیلی مهم است که خود تفاوت و تشابه هر دوی شما را رو می کند .
3. سخت گیر بودن و مراقبت شدید از بچه ها :
یکی از بدترین دعواها ی زن و شوهرها در مورد این مسئله است . بهتر است که این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد .
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:46توسط اصغر محمودی | |

 

رایج ترین نام خانوادگی در بین ایرانیان ( قسمت دوم )
پیشینه اختصاصی نام خانوادگی به اشخاص در ایران به سال 1297 شمسی یعنی زمان تاسیس سجل احوال مملکتی و ماده سوم قانون مصوب که آن مقرر می داشت هر رییس خانواده باید برای خانواده خود نام مخصوص اختیار کند و نام خانوادگی تخصیص یافته به نام او ثبت و از آن طریق به هر یک از افراد خانواده او تعلق می گرفت و همگی به آن نام منصوب می شدند . نخستین شناسنامه در تاریخ 3 دی 1297 برای خانمی بنام فاطمه و نام خانوادگی ایرانی صادر شد که سند آن موجود است .
تا شماره ی بعد ....

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:45توسط اصغر محمودی | |

 

دوران نامزدی :
دوران خوش نامزدی را دریاب ... قسمت 2 ..
کسب آگاهی در دوران نامزدی :
دوران نامزدی بعنوان شیرین ترین و خاطره انگیزترین دوران زندگی هر زوجی است . در این دوران ، دو طرف می توانند با روحیه ها ، خصوصیت ها ، اخلاق ها ، نگرش ها و باورها و توقع های یکدیگر تا حدودی با یکدیگر آشنا شوند ودر مواردی نیز به توافق برسند . این توافق ها در نتیجه ی تبادل نظر و ارائه نقطه نظرهای مختلف در مسایل مختلف بوجود می آید . یکی از بهترین توصه ها برای زوجها در دوران نامزدی ، این است که تا حد امکان وقت خود را با خانواده های همسر آینده شان بگذارنند تا از خلق و خو و رفتار آنان مطلع شود .
ندانستن در دوران نامزدی ، خوشبختی نمی آورد !
بساری از ما قبل از شروع یک رابطه ، حتی به اندازه زمانی که می خواهیم یک جفت کفش بخریم نیز سوال نمی کنیم و با این اشتباه ، فرصت کشف بسیاری از موردهای اخلاقی شریکمان را از دست می دهیم و این مساله اهمیتی حیاتی در سرنوشت ازدواج ما دارد .

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:44توسط اصغر محمودی | |

 

زندگی مشترک
دعوا بر سر هیچ و پوچ !!!
قسمت دوم :
فرض کنیم شما نوعروس و نودامادی هستید که به تازگی عقد کردید و دارید یک زندگی جدید را تجربه می کنید ؛ زندگی با یک شریک تمام وقت !
واقعیت این است که روزهای اول زندگی روزهای منطبق شدن با دیگری است . حتی تصورش هم برایتان سخت است ؟ نه ؟ ولی واقعیت زندگی این است !
وقتی دعوایمان بی حد و نصصب شه و همسایه بالایی صدایمون رو بشنوه ، چیکار کنیم ؟
4 راه حل داره ( البته از نظر من !!!! )
1.مذاکره کنیم
2. بی خیال می شویم
3. می ریزیم توی خودمان
و
4. خوشبین می شویم
توضیح این 4 مورد در شماره بعد و به دست نویسنده تازه وبلاگمون یعنی :
 شکوه خانم ؛ عشق بی همتای زندگیم ....

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:43توسط اصغر محمودی | |

 

دانستنی های ازدواج
عزیزان به دلیل وقت نکردن قسمت دوم دانستنیهای ازدواج به شماره بعد وبلاگ انتقال پیدا کرد ...

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:40توسط اصغر محمودی | |

 

 
مسی یکبار دیگر هم بازیکن برتر فوتبال جهان شد
لیونل مسی :
آرژانتینی
25 ساله ، متولد 24 ژوئن 1987 در روزاریو ؛ یعنی 4 سال از من بزرگتر ! قد 1.69 ، وزن 67 کیلو
تعداد گل های مسی در 2012 و رکورد جهانی !
8 گل با ضربه سر
3 گل با پای راست
80 گل با پای چپ
...........................
79 گل باشگاهی
12 گل ملی
...................
42 گل خارج از خانه
45 گل در خانه
4 گل در زمین بیطرف
افتخارات :
فاتح : لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2009 و 2011 ، جام جهانی باشگاه ها در سال های 2009 و 2011 ، سوپر کاپ اروپا در سال های 2009 و 2011 ، جام حذفی اسپانیا در سال های 2009 و 2012 ، سوپر کاپ اسپانیا 2006 ، 2009 ، 2010 و 2012 ، قهرمانی المپیک در سال 2008 ، جام جهانی جوانان در سال 2005 ، توپ طلای فرانس فوتبال 2009 ، توپ طلا در سال های 2010 و 2011 و 2012 .
.................
زدن 17 گل در کلاسیکو
مسی تا بدین جا در ال کلاسیکو 17 گل به ثمر رسانده و فقط 1 گل تا رسیدن به رکورد 18 گل آلفردو دی استفانو فاصله دارد .
................
پنجمین آقای گلی لیگ قهرمانان
مسی در بین سالهای 2009 تا 2012 ؛ 4 بار آقای گل لیگ قهرمانان شده و با رکورد گرد مولر که در سالهای 73 ، 74 ، 75 و 77 به دست آمده برابر است . او 1 بار دیگر تا جاودانه شدن فاصله دارد .
..............
11 گل در 11 بازی پشت سر هم
تعداد بازی های پشت سرهم در لالیگا با زدن حداقل 1 گل ؛ 10 مسابقه . این عملکرد را پیش تر ماریانو مارتین 1943 ، رونالدو 1997 و خود او در سال 2012 داشتند . مسی اگر در 4 بازی نیم فصل دوم گل بزند این رکورد هم بنام او شکسته می شه ...
...........
دست نیافته های اعجوبه
تنها دقایقی که مسی هرگز موفق به گلزنی نشده : دقایق 1 ، 14 ، 35 ، 48 ، 53 . ورزشگاه های اروپایی که موفق به گلزنی نشده : آلیانس آرنا ، آنفیلد ، اولدترافورد ، استمفورد بریچ ، ایروبکس پارک و ورزشگاه لوز بنفیکا ....
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:56توسط اصغر محمودی | |

 

الاخره فوز السعداء
آخرت ، سرای رستگاری نیک بختان است .

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:22توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
خب عزیزان من به پنجمین قسمت مجموعه انتظار ظهور رسیدیم ، امیدوارم که استفاده کافی رو ببرید ...
آخرین دولت :
تعبیرهایی که در روایات در مورد دولت و حکومت امام مهدی علیه السلام آمده چنین است :
1.«دولت جهانی » که اشاره به قلمرو حکومت دارد ؛ 2. « دولت عدالت » که اشاره به بسط عدالت در زمان حاکمیت این دولت دارد ؛ 3. « دولت کریمه » که اشاره به محوریت کرامت انسان در این دولت دارد و بطور مشخص بیان شده که کرامت مداری یعنی عزت اسلام و مسلمین از یک سو و ذلت و نفاق و منافقان از سوی دیگر 4. « دولت صالحان » که اشاره به صالح بودن زمامداران آن است ؛ 5. « دولت حق » که اشاره به حق مداری این دولت و نتیجۀ آن یعنی بسط حق و رفع باطل است ؛ 6. « دولت مستعضفان » که اشاره به حاکمیت کسانی دارد که از سوی صاحبان زر و زور و تزویر به استضعاف کشیده شده اند ؛ 7. « دولت امنیت » که اشاره به امنیت فراگیر در آن دولت است ؛ امنیتی که هم اجتماعی است و هم ایمانی ؛ 8. « دولت رفاه » که اشاره به فراگیری رفاه در پهنۀ زمین است و ...
یکی دیگر از تعبیرهایی که از دولت مهدوی شده است ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته ، تعبیر « آخرین دولت » است .
این تعبیر در کلمات نورانی معصومان علیه السلام وجود دارد . امام باقر علیه السلام می فرمایند : دولتنا آخر الدول . دولت ما آخرین دولت است . سپس در پایان کلام خویش می فرمایند : و هو قول الله عزوجل : « والعاقبه للمتقین » و این همان سخن خداوند است که می فرماید : عاقبت از آن پرهیزکاران است .
اهل بیت علیه السلام از دولت حضرت مهدی علیه السلام بعنوان « آخرین دولت » یاد کرده اند . اکنون دو سوال مطرح است : آخرین دولت بودن به چه معناست ؟ و علت آخرین بودن دولت حضرت مهدی علیه السلام چیست ؟
وقتی می گوییم حکومت حضرت مهدی علیه السلام آخرین دولت است ، هم به این معنی است که آخرین و مترقی ترین اندیشه در باب حکومت و زمامداری است و هم به این معنی است که پس از آن دولت دیگری حاکمیت نمی یابد و تا پایان تاریخ ادامه دارد .امام باقر علیه السلام به دنبال اینکه می فرمایند « دولت ما آخرین دولت است » چنین ادامه می دهند :
هیچ خاندان دارای حکومتی باقی نمیماند ، مگر اینکه قبل از ما به حکومت می رسند .
امام صادق علیه السلام نیز در همین رابط ه می فرمایند : این امر فرا نمی رسد تا این که همۀ گروه ها بر مردم حکومت کرده باشند ... آنگاه قائم علیه السلام قیام می کند و حق و عدالت را برپا می دارد .
در برخی از روایاتی که در آنها مساله آخرین دولت بودن حکومت امام مهدی علیه السلام مطرح شده ، علت آن نیز تبیین شده است . مثلا ً امام باقر علیه السلام پس از آن که می فرمایند دولت ما آخرین دولت است و پیش از آن همۀ صاحبان قدرت و اندیشه به حکومت می رسند در بیان علت آن می فرمایند : ... تا وقتی شیوۀ حکومت ما را دیدند ، نگویند : اگر ما هم به حکومت می رسیدیم ، به شیوۀ اینان رفتار می کردیم .
همچنین اما م صادق علیه السلام پس ا ز آنکه می فرمایند پیش از برقراری دولت ما همۀ گروه ها به حکومت می رسند علت این تقدم و تاخر را چنین بیان میدارند : تا کسی نگوید : اگر ما هم به حکومت می رسیدیم به عدالت رفتار می کردیم .
از مجموع این 2 حدیث چنین بر می آید که علت تاخر دولت امامت ، اتمام حجت تاریخی و عملی است . باید بشر به تجربه دریابد که راه عدالت جز از طریق اهل بیت نمی گذرد و برقراری عدالت جز به دست مردان عدالت پیشه و امامان معصوم علیه السلام ممکن نیست ، تبیین این حقیقت در گرو توجه به این 3 امر است :
نخست ؛ عدالت مهمترین نیاز بشر است .
دوم ؛ اجرای عدالت نیاز به مردان عادل دارد ، هر دستی توان عدالت گری را ندارد .
سوم ؛ عدالت گستری نیاز به عدالت پذیری دارد . بدون عدالت پذیری ، اجرای عدالت ممکن نیست ، اگر امام عدالت گستر وجود داشته باشد ، ولی امت عدالت پذیر وجود نداشته باشد ، عملیات عدالت گستری با شکست مواجه می گردد ...
دوستان خسته نباشید ؛ منتظر قسمت بعد در شماره بعد باشید .
  

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:9توسط اصغر محمودی | |

 

بقیه الله
خیر لکم ان کنتم مومنین
اللهم عجل لولیک الفر   ج
 
 
با عرض سلام به دوستان عزیز ؛ به شکر خداوند منان بعد از یک هفته تغییرات لازم رو در وبلاگ خودم ایجاد نموده که ماحصلش همین تحفه ای است که اکنون در حال دیدنش هستید . زین پس بلاگم رو هر 10 روز و یا 2 هفته ، 1 بار آپ خواهم کرد چون به شکر شغل مورد نظرم رو پیدا کردم و شاغل شدم و همچنین یکسری مسایل دیگه هس که به کل وقتم رو گرفته و به همین خاطر آپ بلاگ دیر به دیر انجام میشه که باید برا این مسئله پوزش بنده رو قبول کنید !!!!!!
و از این شماره به بعد به کل پیش گفتارم میشه حرفام !!!!!!
تو یه وبلاگی بودم که صاحبش نوشته بود بخدا چشمام خسه شدن از بس چش تو چش مانیتور بودم ، برای اینکه وبلاگم که متعلق به شماست هر روز بهتر از دیروز هر شماره بهتر از شماره قبلی شه نظر بدید نه اینکه نظر بدین وب خوبی داری به وب ما هم سری بزن ، تو مطالبو بخون در موردش نظر بده بخدا منم میام سر میزنم وبتون !! دیدم راس میگه ، بخدا این مطالبی که تو وبلاگم نه وب !! هس همش برا شماست ، دقت کنید بخونید مطالبو بخدا آموزنده و کارگشاست ، امتحان کنید ضرر نمی کنید . منتظر نظرات گرانبهایتون هسم . در ضمن یه نظرسنجی هم هس که ازتون میخام توش شرکت کنید و مطالبه وبلاگم رو مورد ارزیابی قرار بدین و همچنین از 3 دوست عزیز که لطف نمودند و شرکت کردن و نمره ی عالی را به وبلاگ خودشون دادن صمیمانه تشکر می کنم .
بدرود تا شماره ی بعدی وبلاگ خدمتگزار شما محمودی

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:8توسط اصغر محمودی | |

 

اشک...
وقتی که آمدیم
در اولین پیام ، که نشان حیات بود
ما گریه کرده ایم
معنای گریه مان ، یعنی که زنده ایم
اما به روزگار
وقتی که فقر می شکند قامت غرور
این سفره ها که ندارد نشان نان
وقتی لباس دختر همسایه پاره است
وقتی که شرم ، می چکد از چهره پدر
آن چشم منتظر
این گونه های خیس
این سفره های خالی از سهم روزگار
وقتی سکوت ، طعم رضایت گرفته است
وقتی که سنگ می شود این قلب های ما
هیهات مردمان
خالی است جای اشک ، این گریه های پاک
این اولین نشانه بودن در این جهان
وقتی دگر نچکد قطره ای ز چشم
باور نمی کنم که عزیزان ، زنده ایم
باید که پاک کرد
اما نه اشک را
باید دلیل اشک
این فقر تلخ را
از لوح روزگار
از ریشه پاک کرد ...

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:6توسط اصغر محمودی | |

 

تکنیک :
در بخش قبل تکنیک سری به بازار زدیم و موضوع اسرار ارائه خدمات 5 ستاره گفتیم و در سری قبل اولین مورد رو گفتیم حالا 2 مورد دیگر رو می گیم که بخش اول در همین صفحه و مورد دوم در ادامه مطلب برای شما عزیزان حاضر گردیده ...
مهندسی زبان :
برای ایجاد مشتری وفادار ، به کارمندان خود بیاموزید از چه اصطلاحاتی استفاده کنند . نوع صحبت آنها بسیار مهم تر از لغات به کار برده شده در اقلام چاپی بازاریابی است . توجه کنید که متخصصان تبلیغات ، با چه دقتی واژه ها را انتخاب می کنند . گفت و گوی کارمندان با مشتریان قدرت زیادی برای ساخت خاطره ای خوش و مثبت در مشتری دارد . به همان نسبت که لغات مناسب می تواند ضعف های یک خدمت را قابل تحمل کند ، استفاده از واژه های نامناسب می تواند راضی ترین مشتریان را بی میل کند . روش گفتاری مناسبی را در سازمان خود بنیان گذاری کنید . کارمندان خود را آموزش دهید تا از واژه های مناسب در زمان مناسب استفاده کنند ، تمرینی که نتایج مثبتی برای هتل « ریتز کارلتون » به همراه داشت . برای روشن تر ساختن موضوع به این مثال توجه کنید : گفتن جمله « شما بدهکار هستید » نامناسب است ولی گفتن « مبلغ باقیمانده حساب شما نشان می دهد » گفته ای مناسبتر است . مودبانه تر آن است که به جای گفتن « شما باید این کار را انجام دهید » از جمله « به نظر می رسد بهتر است این کار انجام شود » . یا به جای عبارت مختصر « لطفا ً منتظر بمانید » از لفظ مهربانه تر « ممکن است برای چند لحظه شما را منتظر بگذارم » استفاده کنید . قدرت تاثیر گذاری واژه ها زیاد است . ولی رفتارتان نیز به همان نسبت باید بیانگر اشتیاقتان باشد . برای مثال : تماس های تلفنی را کنترل نکنید : این عمل مشتری کنونی و احتمالی آینده تان را دچار ناراحتی می کند . به سرعت به تلفن ها پاسخ دهید : تلفن بی پاسخ در ابتدا ایجاد نگرانی و سپس عصبانیت می کند .
مطمئن شوید مشتریان به راحتی به شما دسترسی دارند : نوشتن جمله « لطفا ً به این پیغام پاسخ ندهید » در انتهای ایمیل راه مناسبی برای ایجاد روابط دوستانه نیست . پشتیبانی وب سایت را به افراد خوش برخورد واگذار کنید : شروع یک مکالمه تلفنی به این مضمون که : « سلام ، من جین هستم و از شرکت ... تماس می گیرم » اختصاصی نیست . به تماستان از طریق به کار بردن نام کامل خود وجهه ای شخصی و اختصاصی بدهید . « سلام ، من جین کاترنبرگ هستم » . تمامی ایمیل های خود را با سلام و درود آغاز کنید : معمولا ً هیچ گاه یک نامه معمول را بدون سلام و ذکر نام و عنوان شخص مخاطب ارسال نمی کنید . در ایمیل هم به همان میزان نامه هایتان ادب و احترام به مخاطب را رعایت کنید .

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:2توسط اصغر محمودی | |

 

راهکار
قسمت پایانی « به هیچ عصایی وابسته نباشید ... »
وقتی رابطه تان با کسی قطع می شود بدان معنا نیست که او شخص بدی است و به کلی باید با او قطع رابطه کرد . برعکس شما هنوز هم می توانید با هم دوست باشید و به یکدیگر احترام بگذارید اما باید یاد بگیرید برای رشد و شکوفایی خود در هر شرایطی پذیرای تغییر باشید .
همانطور که خداوند افراد را به طرز خارق العاده ای سر راه شما قرار می دهد به همان شکل نیز در صورت نیاز آنها را از صفحه زندگیتان محو می سازد . وقتی کسی از زندگی شما خارج می شود و شما در آن لحظه فکر می کنید بدون او قادر به ا دامه زندگی نیستید ، بدانید که خداوند در این شرایط اینطور به شما می گوید : « دیگر وقتش رسیده که وارد مرحله جدیدی از زندگیتان بشوید » .
تصور نکنید که همواره باید شخصی در زندگیتان حضور داشته باشند ه به فکر شما باشد کمکتان کند عاشقتان باشد یا تشویقشتان کند . تمام این کارها را خود شما نیز می توانید انجام دهید ، اگر به راستی خواهان پیشرفت و تکامل روحی خود هستید به هیچ گونه عصایی وابسته نشوید .
هرگز کسی را مجبور نکنید شما را دوست داشته باشد و به اجبار در کنار شما بماند . اگر وجودش برای شما مفید نیست اجازه دهید برود .
زندگی شما به هیچ کس گره نخورده است . با ترک یک نفر زندگی به آخر نمی رسد بلکه باعث میشود شما به طرف جلو حرکت کنید و به پیشرفت های قابل ملاحضه ای دست یابید. مطمئن باشی د که این اتفاقات تصادفی نیست و صلاح خداوند بر این بوده است که شما توانایی و استعدادهای بالقوه تان را کشف کنید . خداوند همواره با شماست و در صورت بسته شدن دری ، درهای جدیدی را به روی شما می گشاید ....
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:1توسط اصغر محمودی | |

 

توصیه
مهارت گفتگو :
دوستان عزیز ، سلام !
شاید بارها شنیده باشید که یکی از وجوه مهم تمایز انسان از حیوان ، توانایی او در استفاده از زبان است ، اما آیا ما انسان ها در روابط خود از این توانایی به درستی استفاده می کنیم ؟ آیا فکر می کنید نحوه تعامل و گفتگوی صحیح به خودی خود در ما حاصل می شود یا نیاز به آموزش دارد ؟
مسلما ً مهارت گفت و گو و ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت هایی است که در تمام مراحل زندگیمان به آن نیاز داریم و لازم است در این زمینه آموزش های لازم را ببینیم .
زن و شوهری را در نظر بگیرید که مهارت گفت و گو و ارتباط را بلد نیستند و وقتی مشکلی پیش آید به جای این که مساله را حل کنند خانه را به میدان جنگ تبدیل می کنند و از هر طرف تیرهای تحقیر و سرزنش را به سوی هم پرتاب می کنند . در این بین مین هایی منفجر میشود که پل های زندگی مشترک را ویران میسازد و هر روز در میدان سلطه جویی و سلطه پذیری ، نبردی بی پایان در می گیرد .
پدر و مادری را در نظر بگیرید که از این مهارت برخوردار نیستند ، آیا می توانند با فرزندانشان ارتباط سالم را برقرار کنند ؟ در آینده همین بچه ها تبدیل به پدر و مادران این سرزمین می شوند که مهارتی ندارند ! و این چرخه ادامه دارد .
دختر خانم ها و آقا پسرها !
یادگیری را شروع کنید . شما باید خود را برای یک زندکی سالم آماده کنید ، مسوولیت زندگیتان را بر عهده بگیرید و خود را تغییر دهید .
زنان و شوهران جوانی که هنوز صاحب فرزند نشده اید بهتر است خود را برای پدر و مادر شدن آماده کنید . شما که آرزوی بهترین ها را برای فرزند خود می کنید اول از همه خودتان را تبدیل به الگوی موثر کنید ...
احترام گذاشتن به خود و دیگران بدون این که حریم و حقوق طرفین پایمال شود را باید آموخت . هنوز هم دیر نشده ... زندگی پیش روی شماست ...
زندگیتان شیرین ... !!! ...
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:57توسط اصغر محمودی | |

 

کامیابی
محدود کننده امروز تو ، ناجی فردای تو نیست ( قسمت اول ) :
کسی که تو را از حق طبیعی و مسلم محروم می کند ، امکان ندارد در آینده ناجی ات شود و تو را یاری دهد . این حقیقت تلخی است تا باور کنیم و یک بار برای همیشه از تحریم گر دل بکنیم و امیدمان را تا ابد از او قطع کنیم .
در حقیقت کسی که امروز مانع رشد ما می شود و به بهانه ای خود ساخته می خواهد ، الانه زندگی ساکت و ساکن شویم و دست از فعالیت برداریم ، همین الان از رشد و بزرگ شدن و فعالیت ما می ترسد . چگونه ممکن است چنین فردی در آینده که ادامه همین الان هاست تغییر کند و به ما اجازه رشد و ترقی دهد ؟ اصلا ً در آن آینده ای که تاریخش هیچوقت معلوم نیست ، از کجا معلوم ما توان و بنیه و امکانات الانمان را برای پیشرفت هنوز داشته باشیم ؟
...
دوستان منتظر باقی قسمتها باشید ..

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:56توسط اصغر محمودی | |

 

عجیب ولی واقعی
مردم ایران باستان چه کتاب هایی می خواندند ؟
اجــــــداد شـــاهنامه :
شاید برایتان عجیب باشد ! ولی عامل اصلی و دلیل پیدایش بسیاری از سبک های ادبی و هنری و آثار جاودان فرهنگی همچون شاهنامه به عصر تمدن های پیش از آریایی در فلات ایران باز می گردد ؛ یعنی دوران اسطوره ها و افسانه ها و حکایت های شفاهی که سینه به سینه از قومی به قوم دیگر و از تمدنی به تمدن دیگر منتقل شده تا به دوران مادها و سپس هخامنشیان و ساسانیان رسیده است . در این مطلب نگاهی داریم به مهمترین آثار مکتوب ایران زمین .
قسمت اول :
گوسان ، داستان سرای اشکانی :
سنت داستان سرایی و نقل حکایات قدیمی در دوره اشکانیان توسط گروهی به نام « گوسان » انجام میشد . گوسان ها در واقع ، نوازندگانی بودند که داستان ها ، حکایات ، شرح پیروزی ها و مرثیه ها را در مجالس شادی و سوگواری به همراه موسیقی و شعر خوانی بازگو می کردند . بسیاری از این حکایات از جمله داستان « یادگار زریران » یا داستان « درخت آسوریک » که از کتاب های دوره ساسانی به جای مانده است اما بسیاری اصل آن را مربوط به دوران اشکانی می دانند از جمله همین روایات شفاهی است که بعدها به صورت مکتوب در آمدند .
داستان گویان باستان :
سنت گوسان های اشکانی در دوره ساسانیان به عهده گروهی به نام « خنیاگران » محول شد که علاوه بر داستان گویان و نوازندگان شامل دبیران و پزشکان هم می شدند . از معروف ترین خنیاگران دوره ساسانی باید از « باربد » نوازنده ، خواننده ، موسیقی دان و داستان سرای دوره خسرو پرویز نام برد . خسرو پرویز آن چنان به اسب خود شبدیز علاقه داشت که سوگند خورده بود هر کس خبر مرگ اسب را برایش بیاورد ، جان خود را از دست خواهد داد . باربد با سرودن شعری لطیف واقعه را پیش می برد که خسرو پرویز بی اختیار به زبان می آورد : « گویی شبدیز مرده است » . در شاهنامه ، نقش این خنیاگران را فردوسی به شخصیتی به نام دهقان می دهد ، یعنی داستان سرایی که بازگو کننده حماسه های باستانی است . نقالان و پرده خوان ها و باخشی های ترکمن و عاشیق های آذربایجان و لولیان بازمانده های سنتی همین خنیاگران دوره ساسانی و گوسان های پارتی هستند .
عزیزان خسته نباشید ، تا قسمت بعد ...

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:54توسط اصغر محمودی | |

 

روانشناسی کودکان
پدر ؛ تنها پول کافی نیست ، محبت هم می خوام ...
به طور کلی 3 نوع نگرش در پدران فراوانی بیشتری دارد که عبارت است از : نگرش استبدادی ، آزاد گذاری و اقتدار منطقی ؛ که ما هر کدوم رو در 3 شماره بلاگ مورد بحث قرار می دیم که تو این شماره نگرش استبدادی رو براتون آماده کردم ، امیدوارم که عاید نظر باشد ...
شیوه استبدادی به شکل زیر نمود پیدا می کند :
*طرح قوانین سخت و غیر منعطف برای کودک
* تنبیه سخت و در اغلب موارد یه شیوه بدنی و تهدبد کودک به صورت مکرر
* فرق گذاشتن بارز میان فرزندان
* عدم توجه به خواسته های منطقی کودک و اعما ل بی کم و کاست قوانین و نظرات خود
* تامین یک جانبه نیازهای مادی کودک و عدم توجه به تیازهای عاطفی
پاسخ کودک به این شیوه به صورت زیر است :
*احساس ترس و اضطراب به صورت مداوم در برخورد با پدر و ترس از شکست در کارها به دلیل سرزنش شدن
* عدم اعتماد به نفس و متکی بودن افراطی در کارها به دیگران
* احساس دوری و تنهایی از پدر و گوشه گیری یا پرخاشگری به صورت افراطی
* خشک و متحجر بار آمدن کودک و عدم انعطاف پذیری در شرایط مختلف
* قانون مداری افراطی و وسواس گونه در کودک و عدم شکوفایی خلاقیت .
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:53توسط اصغر محمودی | |

 

آیا میدانید که
ماییم و شما و یک آیا میدانید دیگر ...
آیا میدانید که دریا ساحل خود را تغییر می دهد ؟
شما میدانید که دریا باعث فرسایش می شود و ساحل را شسته با خود می برد و به فاصله کمی جا می گذارد . پس دریا می تواند سنگها را از ساحل کنده ، و با خود به دریا ببرد . به همین دلیل موج شکن هایی در لب دریا ساخته می شود تا از این فرسایش پیشگیری کنند . اگر چنین دیوارهای موج شکنی ساخته نشود قسمتهایی از ساحل به زودی جزو دریا می شوند .
در مواردی که ساحل ناصاف است ، دریا مقدار زیادی ماسه به جا می گذارد و سطح آن را تغییر می دهد ، اگر صخره هایی در امتداد ساحل وجود داشنه باشد ، موج ها معمولا ً حفره هایی در این صخره ها ایجاد می کنند . پستانداران دریایی مانند « سیل » ها نیز دوست دارند در چنین غارهایی زندگی کنند ، اگر فشار موج ها در داخل این غارها بالا برود سوراخی در سقف آنها نیز ایجاد می شود .
دریا به شکل های مختلف ساحل را تغییر می دهد گاهی در ساحل پیشروی می کند ، و گاهی از آن فاصله می گیرد ، بطور کلی مرز میان ساحل و دریا همواره دگرگون می شود تا آنجا که نقشۀ مربوط به چند قرن پیش از یک ساحل با نقشه ای که امروز از همان ساحل کشیده شده است ، تفاوت زیادی دارد .

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:51توسط اصغر محمودی | |

 

آموزش
به قسمت ششم یادگیری لغات می رسیم ...
معنی عمومی
معنی تخصصی
لغت
معنی عمومی ندارد
برنامه سازی مطلق
Absolute programming
معنی عمومی ندارد
سرعت مطلق
Absolute rate
 
 
Absolute RGB coding
معنی عمومی ندارد
مقیاس طول
Absolute scale
معنی عمومی ندارد
نشانی مطلق سکتور
Absolute sector address
معنی عمومی ندارد
زمان مطلق
Absolute time
معنی عمومی ندارد
یکای مطلق
Absolute unit
قدر مطلق
قدر مطلق
Absolute value
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:50توسط اصغر محمودی | |