موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

توصیه :
حداقل روزی 20 دقیقه !
شماره بعد .....
چیکار کنم گله از نویسنده هام بکنید !!!!!!!!!

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:3توسط اصغر محمودی | |

 

توصیه
مهارت گفتگو :
دوستان عزیز ، سلام !
شاید بارها شنیده باشید که یکی از وجوه مهم تمایز انسان از حیوان ، توانایی او در استفاده از زبان است ، اما آیا ما انسان ها در روابط خود از این توانایی به درستی استفاده می کنیم ؟ آیا فکر می کنید نحوه تعامل و گفتگوی صحیح به خودی خود در ما حاصل می شود یا نیاز به آموزش دارد ؟
مسلما ً مهارت گفت و گو و ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت هایی است که در تمام مراحل زندگیمان به آن نیاز داریم و لازم است در این زمینه آموزش های لازم را ببینیم .
زن و شوهری را در نظر بگیرید که مهارت گفت و گو و ارتباط را بلد نیستند و وقتی مشکلی پیش آید به جای این که مساله را حل کنند خانه را به میدان جنگ تبدیل می کنند و از هر طرف تیرهای تحقیر و سرزنش را به سوی هم پرتاب می کنند . در این بین مین هایی منفجر میشود که پل های زندگی مشترک را ویران میسازد و هر روز در میدان سلطه جویی و سلطه پذیری ، نبردی بی پایان در می گیرد .
پدر و مادری را در نظر بگیرید که از این مهارت برخوردار نیستند ، آیا می توانند با فرزندانشان ارتباط سالم را برقرار کنند ؟ در آینده همین بچه ها تبدیل به پدر و مادران این سرزمین می شوند که مهارتی ندارند ! و این چرخه ادامه دارد .
دختر خانم ها و آقا پسرها !
یادگیری را شروع کنید . شما باید خود را برای یک زندکی سالم آماده کنید ، مسوولیت زندگیتان را بر عهده بگیرید و خود را تغییر دهید .
زنان و شوهران جوانی که هنوز صاحب فرزند نشده اید بهتر است خود را برای پدر و مادر شدن آماده کنید . شما که آرزوی بهترین ها را برای فرزند خود می کنید اول از همه خودتان را تبدیل به الگوی موثر کنید ...
احترام گذاشتن به خود و دیگران بدون این که حریم و حقوق طرفین پایمال شود را باید آموخت . هنوز هم دیر نشده ... زندگی پیش روی شماست ...
زندگیتان شیرین ... !!! ...
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:57توسط اصغر محمودی | |

 

10 شیوه کاهش فشار عصبی در روز کاری
1.شتابزده نباشید
30 دقیقه زودتر از وقت معمول از خانه بیرون بروید مطالعات نشان می دهند که صبح ها هر چه کمتر دستپاچه و شتابزده باشید در باقی روز کمتر فشار عصبی خواهید داشت .
2.میان وعده بیاورید
فلاسکی کوچک از نوشیدنی دلخواهتان و یک پاکت غذای سبک حاضری و فاسدنشدنی را همراه خود به محل کارتان ببرید . چند ساعت کار ، بدون خوردن کمی غذا ی سبک ، ممکن است سبب آفت میران قند خون و تشدید فشار عصبی شما شود . با این شیوه حتی اگر مجبورید در جلسات پی در پی شرکنید در فرصت کمی ، کمی سوخت به بدنتان برسانید .
3.کمی به خودتان افتخار کنید
4.استرس و نگرانی خود را ظرف 10دقیقه برطرف سازید
5.ایمیل خود را سر و سامان دهید
6.حرکات کششی انجام دهید
7.چشم اندازی برای یاد آوری داشته باشید
8.از قبل برنامه ریزی کنید
9.با همکارتان معاشرت کنید
10.دلیل کار کردن را به خودتان یادآوری کنید

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:40توسط اصغر محمودی | |

 

چطور در نظر رئیس خود لایق و موثر به نظر بیاییم ؟
1.بر ساعت و زمان پیروز شوید : اغلب رئیس ها معمولا ً سر یک ساعت ثابت وارد اتاق کار شما می شوند پس اگر رئیس شما همیشه در ساعت 7:50 دقیقه وارد می شود شما در ساعت 7:45 دقیقه در محل کار خود باشید ، حتی اگر ساعت 8 زمان شروع کار اداری شماست .
نتیجه گیری : زودتر از رییس به محل کار رسیدن شما را علاقه مند و مشتاق نشان می دهد .
2.روشهای جدید ابداع کنید : اگر موردی در محل کارتان خوب پیش نمی رود در این صورت توضیح دهید که به دلیل وجود یک خطا در شیوه کار است . آنگاه سعی کنید روند آنرا اصلاح کنید .
نتیجه گیری : با این توضیح که : این اشتباه به محض اینکه من شیوه را تغییر دهم به احتمال زیاد دیگر تکرار نمی شود ، باعث می شود در ذهن رئیس تان باقی بمانید .
3. به رئیس خود صبح به خیر بگویید : هر چند که خواب آلودگی و کسالت اولین حالاتی است که در صبح احساس می کنید اما در حالیکه لبخند بر چهره دارید به رئیس صبح به خیر بگویید .
نتیجه گیری : بیان 2 کلمه دوستانه و محبت آمیز می تواند بعنوان اولین اتفاق در روز ، شما را مورد لطف رئیس قرار دهد .
4. برای رئیس یک فنجان قهوه درست کنید : گاهی به رئیس خود بگوئید : من الان می خواهم برای خودم چای درست کنم ، می توانم یک فنجان چای هم برای شما بیاورم ؟ ، البته زیاد این کار را نکنید چون باعث می شود رئیس شما را فردی چاپلوس فرض کند .
نتیجه گیری : بدون هیچ تلاشی ، بر ذهن رئیس تان این تاثیر را خواهید گذاشت که کارمندی ملاحظه کار ، صمیمی و با محبت هستید زیر روسا اغلب احساس می کنند بین کارمندان خود محبوب نیستند .
5. از رئیس خود قدر دانی کنید : اگر توسط رئیس ، اضافه حقوق یا ترفیع گرفتید یا او کمی از وقتش را به شما اختصاص داد در این صورت از او تشکر کنید ، می توانید مراتب سپاس خود را در یک نامه کوتاه نیز بیان کنید .
نتیجه گیری : هنگامیکه دوره بعدی افزایش حقوق یا پاداش فرا می رسد ، حدس می زنید چه کسی بعنوان اولین نفر برای دریافت اضافه حقوق یا ترفیع ، به فکر و ذهن رئیس خواهد آمد ؟
6. وانمود کنید در کار اداری خود ، شور و اشتیاق دارید : حتی اگر شغلتان خشک و خسته کننده است با این حال وانمود کنید شور و اشتیاق دارید .
نتیجه گیری : بدین ترتیب ، رئیس شما تصور می کند واقعا ً به شغل خود متعهد هستید و خود را وقف آن می کنید . از طرفی شما با این کار ، بیشنر از شغلتان لذت می برید .
7. برای انجام کارها داوطلب باشید : اگر در محل کار ، در یک جلسه یا گردهمایی حضور دارید و شخصی انجام کاری را پیشنهاد می کند ، شما اولین فردی باشید که دست خود را بعنوان داوطلب بالا می برد . بدین ترتیب شما مشتاق و علاقه مند به نظر خواهید رسید . شاید حجم کارتان بسیار باشد ، اما داوطلب شدن در اجرای پروژه ای مناست ، می تواند شناخت دیگران را نسبت به شما افزایش دهد .
نتیجه گیری : شما کاری را بر عهده خواهید گرفت که خواهان آن هستید . این مسوولیت از طرف رئیس به شما محول نشده است .
8. هنگام صحبت از واژه ها و اصطلاحات فنی استفاده کنید : به کلمات و جملاتی که رئیس به کار می برد ، با دقت توجه کنید و در نشست ها این جملات را در کلام خود به کار برید . این کار بازی با واژه ها نیست ، بلکه شما به اثبات می رسانید که با رئیس خود هم عقیده بوده و دارای یک خط فکری هستید .
نتیجه گیری : گاهی اوقات شما با به کار بردن کلمات و واژه های صحیح ، بجا و مناسب ، می توانید یه هدف مورد نظر خود دست یابید .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:30توسط اصغر محمودی | |