موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

هاریکن سندی :
آیا بروز توفان های بزرگ مثل سندی و کاترینا در کمتر از یک دهه نتیجه گرم شدن زمین است ؟
توفان پست مدرن ، قسمت 2
سندی دومین توفان بزرگی بود که در یک سال گذشته به سواحل ایالت های شرقی آمریکا برخورد کرد . سرعت بالای 145 کیلومتر بر ساعت در شعاع 300 کیلومتری از مرکز توفان ، قطر موثر 1700 کیلومتری و قطر کلی بالای 2500 کیلومتر نتیجه توفانی بود که از آبهای بسیار گرم دریای کارائیب شکل گرفته بود که به طرز بی سابقه ای 3 درجه سیلیسیوس از دمای میانگین تابستان گرمتر شده بودند . بعد هم این توفان تحت تاثیر یک سیستم فشار بالا که از گرینلند میآمد به سمت شمال شرق رغت و در آنجا با یک سیستم زمستانی که از غرب می آمد برخورد کرد و همین موضوع باعث شد که همراه سندی بارش برف بطور غیر منتظره ای رخ دهد ....
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:25توسط اصغر محمودی | |

 

هیولاهای خلیج فارس
در ایران زمان باستان ، دریای پارس جایی برای ساختن افسانه بود ؛ افسانه هایی درباره موجودات خیالی که بین مردم عادی نقل می شد و کم کم در ادبیات و داستان های عامیانه رخنه پیدا کرد .
قسمت دوم :
همه چیز برمی گردد به دوره هخامنشیان ؛ بویژه به زمان داریوش و خشایار شا که برای نخستین بار لشکرکشی ها صورت علمی به خود گرفت و همراه هر ارتش گروه دانشمندان برای گردآوری اطلاعات و یافته های علمی و ثبت آنها همراه می شدند . در این دوره 33 سفر اکتشافی دریایی ترتیب شد که هر کدام اهمیتی به اندازه اکتشافات فضایی امروز داشتند . مهمترین این سفرها که اسناد و مدارک و سفرنامه های آن به جا مانده عبارنتد از : سفر « ساتاسپ » به پیرامون آفریقا و رسیدن به عرض جغرافیایی اسب ، دو سفر « اسکلیاس » یکی برای یافتن راه دریایی دریای پارس به مصر و دیگری برای یافتن راه دریای ی پارس به دریای مازندران ، سفر دریایی « هانون » پیرامون آفریقا ، سفر دریایی « هامیلیکار » جهت کشف سواحل ناشناخته مدیترانه ، سفر دریایی « هامیلیکون » به انگلیس ، ایسلند و جزایر آزور ، سفر دریایی « ماسیلیوتس » به سواحل اسپانیا ، سفر دریایی برادران دریانورد « مهرداد » و « سپهرداد » به دریای شرق ، کشف راه دریایی چین ، رسیدن مهرداد به سواحل ژاپن و رسیدن سپهرداد به سواحل استرالیا و .....
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:24توسط اصغر محمودی | |

 

بزرگترین ابر ساختار عالم و چالش اصل کیهان شناختی
بر اساس اصل کیهان شناختی عالم در مقیاس بزرگ همگن و همسانگرد است ؛ یعنی بطور کامل یکنواخت است و هیچ جای آن با بقیه تفاوت چندانی ندارد . همینطور از هر جایی که به عالم بنگریم ، آنرا به یک شکل می بینیم . این اصل پایه بسیاری از تئوری ها و تفکرات دانشمندان درباره عالم است ؛ اما کشف یک ساختار بزرگ اختروشی که 4 میلیارد سال نوری پهنا دارد ، این اصل را با چالشی بزرگ روبرو کرده است .
اختروش ها هسته ها ی بسیار درخشان کهکشان های اولیه هستند و تشکیل آنها مربوط به زمانی می شود که جهان بسیار جوان بوده است . این گروه بزرگ اختروشی LQG نام دارد و ابعاد باور نکردنی 4 میلیارد سال نوری اش یعنی در این منطقه از عالم تمرکز عجیبی وجود دارد و یکنواختی آن را برهم می زند . اختروشی بسیار از ما دور است که چیزی حدود 770 میلیارد سال نوری می شود .
بنابر اصل کیهان شناختی نباید ساختاری بیشتر از 2/1 میلیارد سال نوری کشف کرد اما این اتفاق افتاده . ! . این کشف به سادگی اصل کیهان شناختی را زیر پا می گذارد . . .

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:23توسط اصغر محمودی | |

 

هاریکن سندی :
آیا بروز توفان های بزرگ مثل سندی و کاترینا در کمتر از یک دهه نتیجه گرم شدن زمین است ؟
توفان پست مدرن ، قسمت 1
توفان یا هاریکن سندی را یک توفان گرمسیری جدید نامیده اند . این توفان هرچند خرابی های توفان کاترینا را به بار نیاورد اما از آنجا که گستردگی آن در 24 ایالت آمریکا و همینطور هائیتی ، کوبا ، باهاما ، کانادا ، جامائیکا و دومینیکن دیده شد ، بک رکورد جدید و در حقیقت نوع جدیدی از توفان ها محسوب می شد . سندی قبل از رسیدن به خشکی از آبهای که دمایشان به طرز بی سابقه ای گرم بود تغذیه کرد و همین باعث شد در عرض 6 ساعت از یک آشفتگی زیستی به یک توفان گرمسیری و سپس هاریکن تبدیل شود . این موضوع باعث شده است تا بحث های زیادی درباره ارتباط این توفان به گرمایش جهانی و حدس و گمان درباره تکرار آن مطرح شود ...
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:24توسط اصغر محمودی | |

 

هیولاهای خلیج فارس
در ایران زمان باستان ، دریای پارس جایی برای ساختن افسانه بود ؛ افسانه هایی درباره موجودات خیالی که بین مردم عادی نقل می شد و کم کم در ادبیات و داستان های عامیانه رخنه پیدا کرد .
قسمت اول :
برای مردمان ایران باستان ؛ مخصوصا ً آنهایی که کنار دریاها زندگی می کردند ، دریا همیشه پر رمز و راز بود ؛ مخصوصا ً در شب های تاریک بدون مهتاب که حتی سطح آب دیده نمی شد و موج های بلند و ترسناک در دل مردم و دریانوردان دلهره جاندار ناشناخته ای که به طور تصادفی می دیدند در ذهنشان موجود افسانه ای تصویر می کردند . افسانه دختران دریا ، ننه ماهی و جانورانی که نیمی از بدنشان انسان و نیمی دیگر ماهی بوده است . نمونه ای از این افسانه هاست  که از سالهای خیلی دور یعنی از زمان هخامنشیان و بعد آن در مناطق ساحلی ایران رواج داشته و سینه به سینه تا به امروز رسیده است .
ان شالله در قسمت بعد وبلاگ بیشتر دربارش توضیح میدیم ...

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:23توسط اصغر محمودی | |

 

بزرگترین نقشه برداری از مرکز راه شیری :
اخترشناسان رصدخانه جنوبی اروپا توانستند با نقشه برداری از 84 میلیون ستاره حوالی مرکز کهکشان راه شیری ، تصویری عظیم به ابعاد 500/81 × 500/108 پیکسل تهیه کنند که واضح ترین و شفاف ترین تصویری است که تا کنون از منطقه مرکز کهکشان راه شیری ثبت شده است . این تصویر که با استفاده از تلسکوپ نقشه برداری VISTA در رصدخانه پارانال شیلی ثبت شده است از ترکیب هزاران عکس منفرد ساخته شده است .

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:22توسط اصغر محمودی | |

 

شناسایی راز گل سرخ
قدرت دیدن :
همانطور که انسان در چشمانش گیرنده های نوری دارد ، گیاهان هم گیرنده های مخصوص به خودشان را در شاخه و برگهایشان دارند . این توانایی به آنها کمک می کند تا تفاوت میان رنگ قرمز و آبی را درک کنند و حتی طیف های فرابنفش و فروسرخ را به خوبی ببینند . گیاهان همچنین می توانند نور مستقیمی را که به سمتشان منتشر می شود ببیند ، یا شدت آنرا تشخیص دهند . داروین به این نتیجه رسیده بود که وقتی گیاهان به اشعه های نور خورشید نیاز پیدا کنند خود به خود به سمت نور خم می شوند و آن را جذب می کنند . در فرایند فتوسنتز هم گیاه نور خورشید را جذب می کند تا دی اکسید کربن و آب را به قند تبدیل کند . گیاهان با استفاده از گیرنده های نوری که در نوک گیاه جای دارند این کار را انجام می دهند . این مواد حساسیت زیادی نسبت به طیف آبی دارند و در برابر این طول موج به فعالیت یک جور هورمون رشد گیاهی پایان می دهند . این عمل موجب می شود که سلول های سمت کم نور کشیده تر شوند و گیاه را به سمت اشعه نور خورشید خم کنند . گیاهان نور قرمز را هم مشاهده می کنند . وقتی نور قرمز به گیاه می رسد به گیاهان کمک می کند تا در پایان روز تقریبا ً به خواب برود ؛ چرا که طول موج قرمز در زمان غروب خورشید به حداکثر میزان خود می رسد . هنگام طلوع خورشید هم بخاطر وجود نور قرمز در آسمان ، گیاه دوباره بیدار می شود . البته این کلید خاموش و روشن فایده ای دیگر هم دارد و آن هم فعال بودن گیاه در زمانی است که در سایه قرار دارد . کلروفیل رنگدانه اصلی فتوسنتز ، نور قرمز را جذب می کند و وقتی یک گیاه توسط دیگر گیاهان احاطه شده باشد میزان نور قرمز کمتری نسبت به زمانی که در برابر نور خورشید قرار دارد دریافت می کند . این موجب رشد مستمر و مناسب گیاه می شود تا در زاویه مناسب در برابر خورشید قرار بگیرد . گیرنده های نوری در گیاهان ماهیت کاملا ً متفاوتی نسبت به گیرنده های نوری چشمان حیوانات دارند . در طول ساعات روشنایی روز ، سلول ها به دنبال نور ماورای بنفش و آبی هستند تا از طریق آنها ساعت داخلی بدن گیاه با ریتم های 24 ساعته را نظم بدهند . در گیاهان این ساعت فرایندهای مختلفی از قبیل جابه جایی برگ ها و فتوسنتز را سر و سامان می دهد . پس حس بینایی به گیاهان کمک می کند تا ساعت را دقیق بیان کنند .
قدرت لامسه :
گیاهان در دنیایی پر از جنب و جوش و هیاهو زندگی می کنند . شاخه ها در راستای باد تاب می خورند و حشرات در برگ ها می خزند و گیاهان رونده در هوا پیچ و تاب می خورند تا تکیه گاهی برای خودشان دست و پا کنند . گیاهان حتی نسبت به سرما و گرما حساسیت دارند و شرایط آب و هوایی بر تغییرات رشد گیاه و یا تعادل مصرف آب در آنها تاثیر مستقیمی دارد . لمس یا تکان ناچیز یک گیاه ممکن است به کم شدن رشد آن منجر شود ؛ برای همین هم گیاهان نواحی بادخیز معمولا ً قد و قامت کوتاهی دارند . تمامی گیاهان می توانند تا چند درجه فشار مکانیکی را حس کنند ؛ اما بیشترین میزان حساسیت لمسی در وینوس مگس خوار دیده می شود . هنگامی که یک حشره ، سوسک و یا حتی یک قورباغه کوچک کنار برگهای تغییر شکل یافته این گیاه حرکت کند ، گیاه گوشتخوار در چند صدم ثانیه جانور را می بلعد و راه خروج به بیرون را هم سد می کند . وینوس دقیقا ً می داند که چه زمانی دهانش را ببندد . در حقیقت وقتی طعمه موهای بلند اطراف لب ها را لمس کند ، گیاه خیلی سریع وارد عمل می شود . البته وینوس با عجله اقدام نمی کند ، بلکه باید بین لمس موهای هر لبش حداقل 20 ثانیه طول بکشد تا دست به کار شود . در واقع تحمل این مدت زمان به گیاه کمک می کند اندازه شکارش را بررسی کند تا مبادا از اندازه دهانش بزرگتر نباشد . مکانیسمی که وینوس مگس خوار برای شکار طعمه اش استفاده می کند دقیقا ً همان حسی است که یک حشره هنگام راه رفتن روی بازوی شما ایجاد میکند . وقتی گیرنده های پوستی شما وجود حشره را حس می کنند کمتر از صدم ثانیه زمان لازم است تا این پیام به مغزتان مخابره شود و از حضور این موجود روی پوستتان باخبر شوید تا هر بلایی می خواهید سرش بیاورید . وقتی سر و کله طعمه ای اطراف موهای وینوس هم پیدا می شود ، گیرنده های موجود در این موها خیلی سریع پیام حضور شکار را منتقل می کند . در واقع این گیاه کانال های یونی موجود در غشای سلول را به کار می اندازد تا در زمان مناسب دامش را برای گرفتن شکار پهن کند و تمامی این اتفاقات در یک دهم ثانیه روی می دهد . چنین سرعت عملی تنها در برخی گیاهان مشاهده می شود ولی همه گیاهان همین فشار مکانیکی را حس می کنند . همه گیاهان و جانوران برای درک پیرامون خود از پروتئین های مشابه استفاده می کنند . گیرنده های مکانیکی در غشای سلولی قرار دارند و وقتی فشارهای مکانیکی به آنها تحمیل شود به یون ها اجازه می دهند تا از دیواره سلول به سمت خارج منتشر شوند . این فرایند باعث تفاوت بار الکتریکی در داخل و خارج سلول می شود که خودش به تنهایی باعث ایجاد جریان می شود . برخلاف ما ، گیاهان مغزی ندارند که توسط آن ، این سیگنال ها را به احساسات با معنی ترجمه کند . اگر چه حساسیتشان نسبت به لمس این امکان را به آنها می دهد تا نسبت به تغییرات محیطی با شیوه خودشان واکنش نشان بدهند .
قدرت بوییدن :
تاک رونده به سگ بوکش دنیای گیاهان مشهور است و تقریبا ً در ساختار ش هیچ کلروفیلی برای تولید غذا ندارد ، پس برای سیر خود راهی جز مکیدن شیره از تنه بقیه گیاهان نحواهد داشت . گیاه کتان صحرایی برای پیدا کردن شکارش از حس بویایی فوق العاده اش سود می برد و روی بهترین گیاهان خیمه می زند و از نزدیک شدن گونه های دیگر به سمت گیاه مورد علاقه اش هم جلوگیری می کند . این گونه استثنای دنیای گیاهان است و استعداد فوق العاده ای برای جذب بو دارد ولی همه گیاهان کم و بیش این توانایی را درونشان نهفته دارند . گیرنده هایی که در بینی حیوانات وجود دارد ، مولکول های موجود هوا را ردیابی می کنند و سپس نوع بو را تشخیص می دهند . گیاهان همچنین گیرنده هایی دارند که می توانند در مقابل مواد شیمیایی واکنش نشان دهند . گاز اتیلن می تواند میوه های کال را کاملا ً برساند و قابل خوردن کند . بیشتر میوه ها هنگام رسیدن مقدار زیادی گاز اتیلن تولید می کنند که توانایی استشمام آن را هم دارند و با افزایش سرعت رسیدن خود به آن واکنش نشان می دهد . میوه های کتاری هم درگیر رسیدن می شوند و میران بیشتری اتیلن تولید می کنند . رسیدن همزامن میوه ها اهمیت زیادی دارد ؛ چرا که بوی آنها حیوانات را به سوی خود جذب می کند و حیوانات هم با نوش جان کردن آنها به پخش کردن دانه ها سرعت می بخشند . استشمام و بوییدن ، راه اصلی برقرای ارتباط میان گیاهان است . برخی گیاهان می توانند در برابر هجوم آفت ها مقاومت کنند روی برگهای این درختان مواد شیمیایی ترشح می شود که آنها را غیر قابل خوردن می کند . برخی دیگر از درختان نزدیک به هم بدون ترشح این مواد در عمل سالم می ماندند و دلیل آن هم ارسال پیا م از طریق هوا به دیگران برای آگاهی از حمله احتمالی جانوران بود .
قدرت چشیدن :
فرایند چشیدن هم مثل بوییدن وابسته به مواد شیمیایی محلول است . این دو حس در گیاهان از یکدیگر جدایی ناپذیرند . این موضوع در زمان حمله حشرات و باکتری ها کاملا ً مشهود است . همانطور که زبان هم گیرنده های مختلفی برای درک مزه های مختلف دارد ، گیاهان هم گیرنده های متفاوتی برای محلول های مختلف دارند . از آنجایی که حس چشایی با مواد شیمیایی در ارتباط است ، در بیشتر گیاهان حس چشایی در ریشه های آنها در احاطه خاک و آب نهفته است . گیاهان با استفاده از پیام های شیمیایی زیر زمینی می توانند خویشاوندانی را که در نزدیکی آنها قرار دارند ، شناسایی کنند . البته رابطه ریشه به ریشه میان گیاهان غیر خویشاوند هم وجود دارد ، زمانیکه یک ردیف از درختان دچار خشکسالی می شوند تا درختان 5 ردیف آن طرف تر هم برای مقابله با این خشکسالی مهیا شوند .
قدرت شنوایی :
احتمالا ً شما هم داستان هایی در رابطه با گرایش گیاهان نسبت به موسیقی را شنیده اید . خیلی از مردم برای گیاهان خود موسیقی کلاسیک پخش می کنند تا بر میزان رشد آنها افزوده شود . موسیقی از لحاظ بوم شناختی بر گیاهان اثر گذار نیست ولی برخی آواها می توانند بر رشد گیاهان تاثیر گذار باشند و شنیدن آنها توسط گیاهان خالی از لطف نیست . این صداها شامل ارتعاشاتی هستند که از جانب حشراتی مانند زنبور و شته ایجاد می شوند . محققان ارتعاشات ماورای صوتی را که از درختان بلوط و کاج در زمان خشکسالی ساطع می شود ضبط کرده اند . گیاهان این صداها را برای آگاهی دیگر همنوعان خود از فرا رسیدن خشکسالی منتشر می کند .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:52توسط اصغر محمودی | |

 

هر روز آرام تر از دیروز
خورشید ستاره منظومی شمسی نزدیک ترین ستاره به ما زمینی هاست و به همین دلیل بیش از دیگر اجرام سماوی با ساختار آن آشنایی داریم . یکی از ویژگی های خورشید ، چرخه 11 ساله فعالیت های آن است که با تغییرات میدان مغناطیسی ، تعداد لکه های خورشیدی و فوران ها و توفان های خورشیدی مشخص می شود . اوج قبلی فعالیت خورشید در سال 2000 / 1379 اتفاق افتاد که ماهانه نزدیک به 170 لکه خورشیدی در سطح آن دیده می شد و فوران های عظیمی در سطح آن اتفاق افتاد که به مشاهده شفق های قطبی زیبا در مناطق قطبی زمین منجر شد .
در آن زمان ، شبیه سازی ها از اوج فعالیت خورشید در سال های 2011 و 2012 خبر می داد . پس از خواب طولانی خورشید که تا سال 2009 / 1388 نیز تداوم پیدا کرد و حدود 1 سال حتی 1 لک ه هم بر سطح خورشید ظاهر نشد ، مدل سازی های جدید تری انجام شد که از فعالیت فوق العاده شدید خورشید در سال 2013 حکایت داشت . با آغاز دوره جدید فعالیت خورشید و وقوع توفان ها و ظهور لکه های متعددی ، نمایش زیبایی از شفق های قطبی در عرض های جغرافیایی قطبی اتفاق افتاد و حتی طی چند ماه اخیر فوران های عظیمی در سطح خورشید رخ داد ؛ اما نگاهی به سیر تغییرات لکه های خورشیدی نشان میدهد تعداد آنها رو به کاهش گذاشته است .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:44توسط اصغر محمودی | |

 

آشنایی مختصر با گربه های بزرگ ...
ردیف
نام حیوان
رده
رژیم غذایی
طول عمر در حیات وحش
وزن
ارتفاع
طول
قابلیت غرش
1
ببر
پستاندار
گوشتخوار
20 تا 26 سال
240 کیلو گرم
1 متر
3 متر
دارد
2
پلنگ
پستاندار
گوشتخوار
18 تا 20 سال
60 کیلو گرم
65/0 متر
1/2متر
دارد
3
شیر
پستاندار
گوشتخوار
10 تا 14 سال
200 کیلو گرم
2/1 متر
2/2متر
دارد
4
یوزپلنگ
پستاندار
گوشتخوار
12 تا 14 سال
55 کیلو گرم
8/0 متر
3/1متر
ندارد
5
جگوار
پستاندار
گوشتخوار
12 تا 15 سال
75 کیلو گرم
7/0 متر
2/2متر
دارد
6
شیرکوهی
پستاندار
گوشتخوار
8 تا 10 سال
80 کیلو گرم
75/0متر
4/2متر
تدارد
7
پلنگ کوهی
پستاندار
گوشتخوا ر
7 تا 10 سال
18 کیلو گرم
33/0متر
8/1متر
کم و بیش دارد
8
پلنگ برفی
پستاندار
گوشتخوار
15 تا 18 سال
14 کیلو گرم
6/0متر
9/1متر
ندارد
 
 
 
 
 
 
 
روشهای شکار :
اختنا ق :
معمولترین روش حمله که توسط بسیاری از گربه های بزرگ استفاده می شود فشردن گلو و بستن راه هوا به کمک آرواره های قوی است . با این روش طعمه که از تعقیب و گریز هم خسته است خیلی سریع هشیاریش را از دست می دهد .
خفگی :
روشی مشابه با روش قبل که در آن گربه از قسمت دهان و بینی طعمه گازی بزرگ می گیرد و در نتیجه حیوان نمی تواند نفس بکشد . شیرها و گاه پلنگ ها از این روش در برابر آنتلوپ ها استفاده می کنند ؛ اما این روش برای شکارهای بزرگ مانند گورخر مناسب نیست .
شکستن گردن :
بزرگترین گربه ها بر پشت شکار جهیده ، گردنش را گاز می گیرند و نخاعش را قطع می کنند . در نتیجه طعمه فلج شده و دیگر تقلا نمی کند . اما برای این کار به گازی با نیرویی بسیار احتیاج است . شیرها ، ببرها و شیرهای کوهی از این روش استفاده می کنند .
قطع شریان :
اگر گربه در کشمکش حمله آخر موفق به گاز گرفتن نای نشود در عوض شاهرگ طعمه را قطع می کند . این مرگ کندتر است اما در نهایت جواب می دهد .
ضربه پنجه :
شیر و ببر به قدری قوی اند که می توانند تنها با یک ضربه پنجه اشان طعمه را از پای در بیاورند . دیده شده که ببرها با تنها یک ضربه جمجه یک گاو بالغ را متلاشی کرده اند .
سوراخ کردن جمجمه :
جگوار در بین همه گربه ها قوی ترین گاز را دارد ؛ گازی با قدرت 2 برابر گاز شیر . سوراخ کردن لاک ، لاک پشت می تواند دلیل پیدایش و پرورش این قدرت در جگوار باشد ؛ اما آنها از این توانایی برای سوراخ کردن جمجمه حیوانات و تخریب مغز استفاده می کنند .
 

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:39توسط اصغر محمودی | |

 

آشنایی مختصر با گربه های بزرگ بخش دوم ...
روشهای شکار :
اختنا ق :
معمولترین روش حمله که توسط بسیاری از گربه های بزرگ استفاده می شود فشردن گلو و بستن راه هوا به کمک آرواره های قوی است . با این روش طعمه که از تعقیب و گریز هم خسته است خیلی سریع هشیاریش را از دست می دهد .
خفگی :
روشی مشابه با روش قبل که در آن گربه از قسمت دهان و بینی طعمه گازی بزرگ می گیرد و در نتیجه حیوان نمی تواند نفس بکشد . شیرها و گاه پلنگ ها از این روش در برابر آنتلوپ ها استفاده می کنند ؛ اما این روش برای شکارهای بزرگ مانند گورخر مناسب نیست .
شکستن گردن :
بزرگترین گربه ها بر پشت شکار جهیده ، گردنش را گاز می گیرند و نخاعش را قطع می کنند . در نتیجه طعمه فلج شده و دیگر تقلا نمی کند . اما برای این کار به گازی با نیرویی بسیار احتیاج است . شیرها ، ببرها و شیرهای کوهی از این روش استفاده می کنند .
قطع شریان :
اگر گربه در کشمکش حمله آخر موفق به گاز گرفتن نای نشود در عوض شاهرگ طعمه را قطع می کند . این مرگ کندتر است اما در نهایت جواب می دهد .
ضربه پنجه :
شیر و ببر به قدری قوی اند که می توانند تنها با یک ضربه پنجه اشان طعمه را از پای در بیاورند . دیده شده که ببرها با تنها یک ضربه جمجه یک گاو بالغ را متلاشی کرده اند .
سوراخ کردن جمجمه :
جگوار در بین همه گربه ها قوی ترین گاز را دارد ؛ گازی با قدرت 2 برابر گاز شیر . سوراخ کردن لاک ، لاک پشت می تواند دلیل پیدایش و پرورش این قدرت در جگوار باشد ؛ اما آنها از این توانایی برای سوراخ کردن جمجمه حیوانات و تخریب مغز استفاده می کنند .
 

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:34توسط اصغر محمودی | |