موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

برکت باران
” شازده کوچولو تکرار کرد تا در خاطرش بماند :
من مسوول گلم هستم . "
با جمله بالا موافقم . آنرا تعمیم می دهم : علاقه مندی ، مسوولیت می آورد . علاقه به همسر و خانواده ، مسوولیت حمایت ، محبت و تامین نیازهای زندگیشان را به ارمغان می آورد . علاقه به دوست هم حمایت و محبت را شامل می شود . علاقه به همکار و ... هم .
علاقه مندی به گفتن چهار تا جمله محبت آمیز نیست ! گفتن دوستت دارم راحت تر از آب خوردن است ! اما پذیرش داوطلبانه مسوولیت های پشت سر این علاقه مندی ، مبحث مهم و قابل تاملی است !
باید خودمان ، خودمان را متعهد کنیم به انجام وظایف نانوشته ای که در قبال فرد یا افراد مورد علاقه امان داریم . باید هر روز و همواره تکیه گاه شان باشیم . حتی مواقعی که از او یا آنها می رنجیم و عصبانی می شویم ، بار مسوولیتمان کم نمی شود . نباید به بهانه رنجش و عصبانیت ، شانه خالی کنیم و آن فرد یا افراد را رها کنیم .
نباید در برابر انتقادهایشان ، موضع بگیریم ! برعکس ، باید در طول زندگیمان یار و یاورشان باشیم و از کمک و محبت به آنها لذت ببریم .
به یاد داشته باشیم که در قبال گل یا گل های زندگیمان مسوولیم ...

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت20:10توسط اصغر محمودی | |

 

پیش گفتار
آقا جان !
برام سخته که صبح از خواب بیدار شم و چشمم همه را ببینه جز تو ...
اللهم عجل لولیک الفر   ج
 
با عرض سلام و خسته نباشید به عزیزان هموطن ... امیدوارم که تا این شماره از بلاگ بنده خوشتون اومده باشه و لذت کافی رو برده باشید . در ابتدا یه گلایه دارم از دوستان ، من هفته پیش ازتون خواسم که در مورد جمله « به هیچ عصایی وابسته نشوید » در بخش راهکار نظر بدید که هیچ خبری نشد و مطمئناً جایزه ای هم در کار بود که گذشت ... حالا این شماره خودم در مورد جمله ذکر شده در بالا مطالبی را به رشته تحریر آوردم ، باشد که مورد پسند دوستان قرار گیرد .
و اما مطالب این شماره :
قصار
انتظار ظهور : در مورد آخرالزمان مطالبی رو آوردم
آموزش : 5 امین بخش لغات کامپیوتر
داستان : 5 امین قسمت غلام سیاه دروغگو
خبر : دوباره یه خبر زنونه !!!!!
راهکار که توضیحش رو در بالا عنوان کردم
زندگینامه : 5 امین قسمت زندگینامه استیو جابز
تکنیک : تکنیک بازاری رو این هفته آماده کردم
آیا میدانید که : یک آیا میدانید دیگر ...
عجیب ولی واقعی : این هفته در مورد بهترین پیانیست قرن 19 !!!!
بازهم منتظر نظرات گرانبها و پر محتوای شما عزیزان می باشم ....

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت20:9توسط اصغر محمودی | |

 

قصار
تاخیر الشر افادۀ الخیر
پس انداختن کار بد ، خیر و خوبی را سود دهد ( زیرا چه بسا سبب شود که آن کار بد انجام نشود ) .

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:41توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
خب دوستان به چهارمین بخش انتظار ظهور رسیدیم که امیدوارم مد نظرتان باشد...
آخر الزمان :
« آخرالزمان » اصطلاحی است در فرهنگ ادیان بزرگ دنیا ، به معنای آخرین دوران حیات بشر و قبل از برپایی قیامت . در فرهنگ اسلامی ، آخرالزمان ، هم دوران نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا وقوع قیامت را شامل می شود و هم دوران غیبت و ظهور مهدی موعود علیه السلام را . در دوران معاصر ، عده ای از مفسران و متفکران مسلمان از قبیل : مرحوم علامه طباطبایی ، استاد شهید مرتضی مطهری ، سید قطب ، محمد رشید رضا ، شهید سید محمد باقر صدر و ... با اتکا به آیاتی از قرآن کریم ( اعراف : 138 ، انبیاء : 105 ، صافات : 171و172 ) استخلاف انسان در زمین ، فرمانروا شدن نیکوکاران زمین ( وراثت صالحان ) و پیروزی حق بر باطل را به رغم جولان دائمی باطل ، به عنوان سرنوشت آینده بشر مطرح کرده اند و آیات و روایات مربوط به تحولات آخرالزمان را بیانگر نوعی فلسفه تاریخ می دانند و به اعتقاد ایشان ، عصر آخرالزمان عبارت است از دوران شکوفایی تکامل اجتماعی و طبیعی نوع انسان . چنین آینده ای امری است محتوم که مسلمانان باید انتظار آنرا داشته باشند و نباید منفعل و دلسرد به « حوادث واقعه » بنگرند ، بلکه با حالتی پر نشاط و خواهان صلاح جامعه انسانی و آگاه از تحقق اهداف تاریخی انتظار ، باید سرشار از امید ، آمادگی و کوشش در خور این انتظار مقدس باشند . در چارچوب این برداشت ، آخرالزمان قطعه معینی از تاریخ نوع انسان است که او باید در آن ، حرکت تکاملی تدریجی خود را تا تحقق وعدۀ الهی ادامه دهد .
شناخت « آخرالزمان » یا فرجام شناسی در ادیان یهود ، مسیحیت و زرتشتی نیز حائز اهمیت است . نگاهی به دردها و آلام بشر اندیشمند امروز و غربت او در زوال فطرت پاک آدمی چنین می نمایاند که در میان همه خواسته های ضد و نقیضش امروز یکی هست که همه در آن مشترکند ؛ همه اقوام و ملل یک صدا خواهان « آزادی » اند .
در احادیث بسیاری آمده که حضرت مهدی علیه السلام در آخرالزمان ظاهر می شود . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر فراز منبر فرمودند : « مهدی از عترت و اهل بیت من است . او در آخرالزمان ظهور می کند » .  و نیز فرمودند : « مژده باد شما را به ظهور مهدی که او در آخرالزمان به هنگام سختی روزگار و فتنه و اختلاف و عدم امنیت می آید و خداوند بوسیله او زمین را پر از قسط و عدل می نماید » .
امام باقر علیه السلام نیز می فرمایند : « دولت ما آخرین دولت هاست ... »
پیامبر صلی الله علیه و آله دست ها را به سوی آسمان برافراشت و گفت : خداوندا ! برادرانم را به من بنمایان . یکی از اصحاب گفت : مگر ما برادران شما نیستیم ؟ فرمود : نه ، شما یاران من هستید . برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان می آیند و به من ندیده ایمان می آورند . خداوند آنها را پیش از آن که از صلب پدران به رحم مادران درآیند ، با نام خود و پدرانشان به من معرفی نموده است که استقامت هر یک از آنها در دین خود از کندن خارهای گون در شب تاریک و به دست گرفتن آتش گداخته سخت تر است . آنها مشعل های هدایت هستند که خداوند آنها را از فتنه های تیره و تار نجات بخشد .
روایات معصومین علیه السلام نشان می دهد :
1.با سپری شدن این دوران ، بساط زندگی دنیوی برچیده و مرحله ای جدید در نظام آفرینش آغاز می شود .
2. آخر الزمان خود به 2 مرحله کاملا ً متفاوت تقسیم میشود : دوران نخست که در آن انسان به مراحل پایانی انحطاط اخلاقی می رسد . دوران بعد ، عصر تحقق وعده های الهی به پیامبران و اولیای خداست و با قیام مصلح جهانی آغاز می شود .
دوستان منتظر شماره ی بعدی ما باشید ...
 
 

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:38توسط اصغر محمودی | |

 

آموزش
دوستان عزیز به بخش پنجم لغات رسیدیم ، امیدوارم که همراهیم کنیم ...
معنی عمومی 
معنی تخصصی
لغت
خطای مطلق
خطای مطلق
Absolute     error
معنی عمومی ندارد
دستورالعمل مطلق
Absolute   instruction
معنی عمومی ندارد
بارکنندۀ مطلق
Absolute      loader
قدر مطلق
قدر مطلق
Absolute     magnitude
معنی عمومی ندارد
بیشینه مطلق
Absolute     maximum
معنی عمومی ندارد
کمینه مطلق
Absolute     minimum
معنی عمومی ندارد
انتقال مطلق
Absolute     movement
معنی عمومی ندارد
رمز عمل مطلق
Absolute     operation   code
معنی عمومی ندارد
ابزار اشاره گر مطلق
Absolute     pointer device
معنی عمومی ندارد
برنامه مطلق
Absolute program
 

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:36توسط اصغر محمودی | |

 

داستان
خب ، دوستان به بخش پنجم داستان غلام سیاه دروغگو می رسیم :
و حالا ادامه داستان ...
پادشاه سرزمین بین النهرین که با توضیح وزیر و توجه به تناقض گویی های برادرزاده و عمو فهمید که مرد جوان و شوهر زن ، قاتل است رو به آن مرد جوان کرد و گفت برای ما بگو علت اینکه همسرت را آنگونه فجیع به قتل رسانده ای چه بود ؟ شاید تعریف آن داستان ، باعث تخفیف مجازات تو بشود مرد جوان قاتل اینگونه داستان زندگی خود را آغاز کرد : من که از کودکی پدر و مادرم را از دست داده بودم ، نزد عمویم که همین مرد مهربان و از خود گذشته باشد ، زندگی می کردم ، من و دختر عمویم با هم بزرگ شدیم و بخاطر دلبستگی شدید که هر 2 نسبت به یکدیگر داشتیم به محض اینکه من به سن بلوغ رسیدم عمویم راحله دختر بسیار زیبایش را به عقد من در آورد . من در طول 10 سال زندگی با او صاحب 3 فرزند پسر بنامهای رشید و رحیم و رئوف شدم تا اینکه نمی دانم به چه علت ، همسرم دچار بیماری صرع شد و هر چند وقت یکبار بی جهت و ناگاهانی غش می کرد و بر زمین می افتاد . به عر حکیم و پزشک در شهر بغداد مراجعه کردم نتیجه ای عایدم نشد .
من برای یافتن درمان او حتی تا سرزمین های پارس و شام و حلب هم رفتم ، ولی متاسفانه هیچ داروی موثری پیدا نکردم تا اینکه روزی حکیمی از سرزمین سیستان به بغداد آمد و من او را بر بالین همسرم بردم ؛ آن حکیم سیستانی گفت بیماری همسرت فقط با بوئیدن به بنفش برطرف می شود ولی به بنفش خیلی خیلی کم است و شاید میان هر 1000 درخت به ، 1 میوه اش به رنگ بنفش باشد . تو اگر همسرت را دوست داری و میخواهی او زنده بماند باید و به هر ترتیب که شده حداقل 3 تا به بنفش برایش تهیه کنی و اگر همسر تو 1 ماه پیاپی و روزی 3 مرتبه آن به بنفش ها را ببوید بطور قطع و یقین بیماری اش برطرف شده و بهبود خواهد یافت ...
باقی داستان در شماره ی 6 وبلاگ ....

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:35توسط اصغر محمودی | |

 

خبر
بازهم خبر زنونه !!!!!
طرح بیمه زنان خانه دار نهایی می شود :
مشاور امور زنان و رییس مرکز زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری از تکمیل و نهایی شدن جزییات طرح بیمه زنان خانه دار خبر داد . مریم مجتهد زاده افزود : قرار است جزییات اجرای این بیمه تکمیل شود . در زمان حاضر برای بیمه های اجتماعی مدل های مختلفی وجود دارد که زنان خانه دار می توانند از مدل 12 درصد ، 8 درصد و یا 27 درصد استفاده کرده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند .

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:34توسط اصغر محمودی | |

 

راهکار
به هیچ عصایی وابسته نباشید ...
بعد از یک تصادف و به دنبال آن شکستگی پا ممکن است شما برای مدت کوتاهی نیاز به استفاده از عصا داشته باشید . به محض اینکه پایتان خوب شد و احساس کردید دیگر نیازی به عصا ندارید ، آن را کنار گذاشته و خودتان راه می روید . بعضی اوقات از این لغت در موارد دیگر استفاده می کنیم . بعنوان مثال می گوییم : او عصای دست من است ؛ این جمله به این معنی است که ما در یک مقطع زمانی به یک فرد یا یک وسیله کاملاً اعتماد می کیم .
همانطور که گفتم عصا وسیله ایست که ما در مقطعی از زمان به آن نیاز پیدا می کنیم و بعد از بهبود حالمان آنرا رها می کنیم پس بصورت دایم از آن استفاده نمی کنیم . برای ما سخت است که باور کنیم کسی تا ابد در کنار ما نمی ماند .
اگر گاهی خداوند ما را از بعضی افراد دور نکند ما بشدت وابست ه شده و اجازه کشف استعدادهایمان و شکوفا سازی آنها را از دست خواهیم داد .
پس عزیزان من با جدایی یا ترک بعضی از افراد ما وارد زندگی جدید و مرحله ی جدید زندگیمان خواهیم شد ...
و در آخر اگر شما دوستان مهربان خواهان باز شدن و درک ساده تر مطلب بودید حتما ً در شماره های بعدی بیشتر دربارش توضیح میدم و اینکه این مطلب بیشتر در مورد عاشقاست ...
 

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:33توسط اصغر محمودی | |

 

زندگینامه
به بخش پنجم زندگینامه استیو جابز می رسیم :
مهمترین فناوری مرتبط با رشد منطقه فناوری نیمه هادی ها بود . ویلیام شاکلی که یکی از مخترعین ترانزیستورها در آزمایشگاه های بل در نیوجرسی بود به مانتین ویو نقل مکان و به سال 1956 شرکتی را تاسیس کرد که به جای استفاده از ژرمانیوم برای ساخت ترانزیستورها از سیلیکان بهره می برد . اما شاکلی به طرز فزایندده ای بی انضباط و دم دمی مزاج بود و با رها کردن پروژه ی ترانزیستورهای سیلیکانی مقدمات خروج 8 نفر از مهندسینش از جمله رابرتنیس و گوردون مور را فراهم آورد که شرکت نیمه هادی فر چایلد را تاسیس کردرند . شرکت مزبور گرجه به جایی رسید که 12000 کارمند را به استخام خود درآورد ولی در سال 1968 یعنی زمانی که نیس جنگ قدرت بر سر مدیر عاملی را باخت از هم پاشید . او بلافاصله گوردون مور را برداشت و با هم شرکت دیگری بنام شرکت مجتمع های الکترونیک تاسیس کردند که خیلی زود و با هوشمندی نامش را به اختصار به اینتل تغییر داد . سومین کارمندشان اندرو گرو بود که بعدها با تغییر تمرکز تولیدات از ساخت تراشه های حافظه به ساخت ریزپردازنده ها باعث پیشرفت روز افزون شرکت شد . در طول چند سال حدود 50 شرکت فعال در حوزه ی نیمه هادی ها در منطقه پا گرفت .
رشد فزاینده ی این صنعت همبستگی زیادی داشت با قاعده ای که توسط مور کشف شد ؛ او در سال 1965 نموداری برای سرعت مدارهای مجتمع که متشکل از تعدادی ترانزیستور نصب شده روی یک تراشه بودند ترسیم نمود و نشان داد که سرعت مذکور تقربا ً هر 2 سال 1 بار ، 2 برابر می شود ، خط سیری که می شد انتظار داشت برای مدتها ادامه پیدا کند . این مورد در سال 1971 مورد تایید مجدد قرار گرفت ؛ یعنی زمانی که اینتل موفق شد واحد پردازش مرکزی کاملی را روی یک تراسه قرار دهد ، پردازشگری با نام اینتل 4004 که به آن لفظ ریز پردازنده را اطلاق می کردند . قانون مور بطور عمومی تا به امروز درست بوده و نتایج قابل قبول آن در ارتباط با نسبت کارایی به قیمت ، برای 2 نسل از نوآوران جوان از جمله استیو جابز و بیل گیتس این امکان را فراهم آورد که برآورد هزینه برای محصولات آتی خود را پیشاپیش انجام دهند .
صنعت تراشه ها موجب شد این منطقه ی جغرافیایی یک نام جدید پیدا کند ، نامی که اولین بار دان هافلر در هفته نامه ی اخبار الکترونیک برگزید تا از ژانویه ی 1971 ذیل این عنوان یکسری مقاله را به نگارش درآورد : دره ی سیلیکان آمریکا ؛ دره ی 64 کیلومتری سانتا کلارا از جنوب سان فرانسیسکو و سرتاسر پالو آلتو تا سن خوزه امتداد یافته و در مرکز ستون فقرات تجارت خود ال کامینو رئال را دارد ؛ جاده ای سلطنتی که در آن روزگار مسیر دسترسی به کلیساهای 21 میشن کالیفرنیا بود و اکنون یک خیابان شلوغ است که شرکتهای مختلف را بهم متصل میکند و سالانه ثلث سرمایه گذاری ریسکی آمریکا در آن حسابرسی می شود . جابز می گفت : « در طول دوران رشدم تحت تاثیر تاریخ آنجا قرار داشتم و همین باعث شد که بخواهم بخشی از آن باشم » .
 

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:31توسط اصغر محمودی | |

 

تکنیک
این شماره تکنیک ما مربوط می شه به بازار و بازاری :
بخش اول :
خدمات فوق العاده ، سود فوق العاده :
اسرار ارائه خدمات 5 ستاره :
پیش بینی نیازهای مشتریان :
نصور کنید مهندس تعمیرات و نگهداری در لابی هتلی جهت تعویض لامپ بالای نردبان مشغول به کار است ، در این حین مهمانی را می بیند که با ساک بزرگی در دستش برای باز کردن در تلاش می کند . او این تلاش را نظاره کرده و سپس برای کمک به مهمان و خوش آمد گویی از نردبان پایین می آید . حال اگر مهندس بلافاصله با دیدن مهمان و قبل از تلاش او برای باز کردن در برای کمک از نردبان پایین می آمد چه اتفاقی می افتاد ؟ با این عمل او می توانست خدماتی را پیش بینی کند و به مشتری ارائه دهد که از وقوع نارضایتی و شکل گیری خاطره ای منفی جلوگیری می کند . شما از کارمندان خود چه می خواهید ؟ خدماتی انفعالی و یا خدماتی که خودشان زودتر پیشقدم می شوند و پیشگیرانه عمل می کنند ؟ رعایت 4 مورد زیر جهت رسیدن به سطح بالایی از رضایت مشتری ، الزامی است :
تحویل به موقع : عدم تحویل به موقع محصول یا خدمات در زمان معین ارزش کارتان را از بین می برد .
محصول بی نقص : مشتریان همواره در جستجوی یافتن محصول جایگزین هستند ، مگر در صورتی ک ه محصول شما تا جای ممکن بی نقص و کامل باشد .
دقت و توجه در تحویل محصول : رفتار نامناسب کارمندان هنگام تحویل کالا باعث ایجاد حسی منفی نسبت به آن محصول در مشتری می شود ، حتی اگر کیفیت محصول عالی باشد .
حل موثر مشکلات : حتی در بهترین سازمان ها هم مشکلاتی روی می دهند و تفاوت کسب و کارها در نحوه برخورد و حل این مشکلات است . همیشه برای ایجاد و ترویج حس وفاداری در مشتریان و داشتن مشتریانی که در جستجوی جایگزینی برای شما نباشند ، خدماتی با کیفیت بالا ارائه دهید . با این که داشتن مشتریان وفادار الزامی است ، بسیاری از مدیران روش ایجاد چنین هوادارانی را نمی دانند . برای شروع باید در یابید چه چیزی مشتری را جذب می کند ، سپس از آن دانسته ها برای ساخت رابطه ای مستحکم استفاده کنید . بدون این ارتباط قوی ، مشتری محصول یا خدمات شما را با کالاهای دیگر جایگزین خواهد کرد .
منتظر بخش دوم باشید ...  

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:30توسط اصغر محمودی | |

 

آیا میدانید که
آیا میدانید که انرژی بدن شما از کجا تامین می شود ؟
فقط انواع مخصوصی از فذاهایی که شما می خورید ، می تواند به طور مستقیم مورد استفادۀ بدن قرار گیرد . گلوکز یکی از این غذاهاست . اما بیشتر غذاها باید تغییر شیمیایی پیدا کنند تا بتوانند به بدن شما انرژی بدهند . فرایند تبدیل غذایی که می خورید ، به غذایی که بدن شما بتواند از آن استفاده کند « گوارش » نام دارد . غذا بعد از گوارش داخل خون می شود و به این ترتیب می تواند در کمتر از یک دقیقه به همه جای بدن برسد !
اگر کسی غذای بیشتر از آنچه که نیازمند است وارد بدنش کند چه پیش می آید ؟ در همچین مواردی بدن آنچه را که نیاز دارد به مصرف می رساند و بقیه را به آینده ذخیره می کند که به صورت چربی است . وقتی که بافت بدن غذای کافی از خون به دست نمی آورد ناچار می شود از چربی ذخیره شده استفاده کند .
اما در مورد اینکه چگونه سلولهای بدن ما غذای هضم شده را به انرژی تبدیل می کنند بشر هنوز به جواب قطعی نرسیده است و هم چنین کسی نمی داند که چرا سلولهای بدن برای انجام کار خود احتیاج به غذاهای مخصوص دارند . ولی آنچه که معلوم است اینکه غذا با اکسیژن هوا ترکیب شده و از آن احتراق بوجود می آید و انرژی حاصل از آن سبب زندگی و کار و فعالیت ما می شود .
مواظب سلامتی تون باشید و همچنین منتظر هفته بعد ما باشید ...

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:28توسط اصغر محمودی | |

 

عجیب ولی واقعی 
درباره فرانتس لیست ؛ بهترین پیانیست قرن 19 :
روز شمار زندگی فرانتس لیست :
1811 فرانتس در 22 اکتبر متولد شد ؛ پدرش آدام لیست پیانیست و نوازنده ویولون آماتور بود .
1821 در این سال کارل ژرنی فرانتس را به شاگردی پذیرفت
1822-لیست در 11 سالگی نخستین کنسرت خود را اجرا کرد
1831 برای اولین بار آوای ویولن پاگانینی را شنید و تصمیم گرفت مثل او شود
1833 در این سال سمفونی هکتور برلیوز را آماده و اجرا کرد
1835 بهمراه کنت مارس داگو به سوئیس سفر کرد
1847 کار نوازندگی را کنار گذاشت و رهبر ارکستر دوک ویمار شد
1850 نخستین اپرای وگنر را به روی صحنه برد
1853 یکی از طولانی ترین قطعات پیانو را تنظیم کرد
1865 در کمال تعجب وارد کلیسا شد و کشیش شد
1886 در بایروث در گذشت
تا عجیب ولی واقعی دیگر بدرود و همچنین از اینکه محتوای این شماره بلاگ را مشاهده کردید بی نهایت ممنونم . تا شماره بعد خدانگهدارتون...

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:26توسط اصغر محمودی | |