موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

کامیابی
محدود کننده امروز تو ، ناجی فردای تو نیست ( قسمت دوم و پایانی ) :
مردانی که در ابتدای جوانی زنان را به بهانه های مختلف خانه نشین می کنند و بدون تامین بیمه و سرمایه ای برای آینده ، آنها را در سالهای جوانی و سرزندگی ، بی دست و پا می سازند ، وقتی پیر و از کار افتاده می شوند و فقر ، شعله تعصب و خود خواهی آنها را کم می کند در مقابل در خواست های مالی و پرهزینه همسر و فرزندان شانه بالا می اندازند و می گویند : مگر نمی بینید پیر و از کار افتاده ام ! خودتان برای خودتان فکری بکنید ! و به راستی چقدر سخت است کسی که در سنین جوانی و میان سالی از کار و تلاش و شکوفایی استعدادهایش و کسب درآمد محروم شده در سنین سالخوردگی مجبور شود هم پای جوان ترها وارد بازار کار شود و درآمد زدایی کند ؟! بدیهی است که این افراد باید به کارهای ضعیف و دور از شان در قیاس با زندگی قبلی شان بپردازند . کافی است به خیل عظیم زنان سالخورده و مردان پیر و بیماری دقیق شوید که در خانه ها به نظافت و کارگری و خدمت کاری مشغولند .  یا آدم های آبرومندی که در تاریکی و خلوت کوچه ها کیسه های زباله را برای یافتن بطری خالی آب معدنی و نوشابه زیر رو می کنند ! آنها همان کسانی هستند که در دوران جوانی از مطرح شدن و رشد و پیشرفت محروم گشته اند . بیگاری و ناراحتی و سخت کاری امروز آنها هدیه تحریم کننده دیروز اوست ... تحریم گر دلش برای هیچ محروم شونده ای نمی سوزد . او محروم را همیشه بی دست و پا و در حال محرومیت می خواهد .
در این مقاله بیشتر از این که روی خودکفایی و خوداعتمادی تکیه کند موضوع مهمتری را بیان می کند : می کوید تحریم گر امروز تو هرگز نمیتواند ناجی فردای تو باشد . برای همیشه از او دل بکن و فراموشش کن ! به همین روشنی !

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:2توسط اصغر محمودی | |

 

کامیابی
محدود کننده امروز تو ، ناجی فردای تو نیست ( قسمت اول ) :
کسی که تو را از حق طبیعی و مسلم محروم می کند ، امکان ندارد در آینده ناجی ات شود و تو را یاری دهد . این حقیقت تلخی است تا باور کنیم و یک بار برای همیشه از تحریم گر دل بکنیم و امیدمان را تا ابد از او قطع کنیم .
در حقیقت کسی که امروز مانع رشد ما می شود و به بهانه ای خود ساخته می خواهد ، الانه زندگی ساکت و ساکن شویم و دست از فعالیت برداریم ، همین الان از رشد و بزرگ شدن و فعالیت ما می ترسد . چگونه ممکن است چنین فردی در آینده که ادامه همین الان هاست تغییر کند و به ما اجازه رشد و ترقی دهد ؟ اصلا ً در آن آینده ای که تاریخش هیچوقت معلوم نیست ، از کجا معلوم ما توان و بنیه و امکانات الانمان را برای پیشرفت هنوز داشته باشیم ؟
...
دوستان منتظر باقی قسمتها باشید ..

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:56توسط اصغر محمودی | |

 

بدبینی چرا ؟
1.بهترین ها را آرزو کرده و برای بدترین ها خود را آماده کنید :
شما باید یاد بگیرید همانطور که نسبت به مسایل پیرامون خود خوشبین هستید و همواره بهترین ها را آرزو می کنید برای روزهای سخت نیز آماده باشید . یک فرد بدبین که نسبت به همه مسایل دقیق و موشکافانه برخورد می کند و برای بروز مشکلات کاملا ً آماده است . این طرز فکر باعث می شود شما همواره خود را آماده رویارویی با هر گونه مساله ای ببینید و هرگز دچار یاس و نومیدی نشوید . بخاطر داشته باشید چه چیزهایی در زندگی برایتان اهمیت دارد . آیا تا به حال در مورد داشته های خود فکر کرده اید ؟ آیا میدانید چه چیزهایی در زندگی برایتان اهمیت دارد ؟ هرگز سعی نکنید به دلیل داشته هایتان مغرور شوید زیرا در این صورت با از دست دادن آنها به زودی دچار سرخوردگی می شوید و دیگر زندگی برایتان معنا و مفهومی نخواهد داشت .
2.شکر گزار باشید :
بخاطر تمام نعمت هایی که در اختیار دارید عمیقا ً شکرگزار باشید و از هر گونه وابستگی خود را رها کنید . این عمل نیاز به تمرین مستمر دارد و هرگز نمیتوان یک شبه به این مرحله رسید . با تمرکز می توانید بر روی ذهن خود مسلط باشید و آنرا در جهتی که خواهان آن هستید هدایت کنید .
3.آگاه باشید که زندگی در حال گذر است :
هنگامیکه شما با مشکلی مواجه می شوید احتمالا ً در آن لحظه غم و غصه تمام وجودتان را فرا می گیرد و برای مدتی ذهن شما را مشغول به خود می کند ، ولی خوشبختانه با مرور زمان این احساسات از بین رفته و بار دیگر جرقه های شادی در وجودتان شعله ور می شود . بطور کلی افراد خ وشبین بیشتر اوقات شادند و افراد بدبین اکثرا ً عبوس و ناراحت .
4.منتظر حوادث غیر منتظره باشید :
اگر زندگی بر وفق مراد پیش نرفت ، نگران نباشید . این بدان معنا نیست که دنیا به آخر رسیده است و دیگر از دست شما هیچ کاری بر نمی آید . همواره بخاطر داشته باشید که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد حتی برای آنهایی که انتظار وقوعشان را نیز نداشته باشیم !
5. به هر آنچه دارید راضی باشید :
اگر در زندگی شغل ، پول و ... را از دست داده اید ناامید نشوید . زیرا همواره در اطراف شما چیزهایی باارزشی وجود دارند که براحتی میتوانید جایگزین آنها کنید . در حقیقت پول و ثروت دلیلی بر خوشبختی نیست ، گاهی اوقات حتی افراد فقیر از افراد ثروتمند خوشحالتر به نظر می رسند . شادی و غم هر دو گذرا هستند .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:49توسط اصغر محمودی | |

 

10 ویژگی یک کارآفرین موفق
1.    انضباط :
این افراد روی کسب و کارشان متمرکز می شوند و تمام موانع و هر آنچه که آنان را از اهدافشان منحرف کند از بین می برند . آنها راهبردهای مشخصی دارند .
2.    اشتیاق :
اشتیاق مهم ترین خصیصه یک کارآفرین موفق است . آنها واقعا ً کارشان را دوست دارند .
3.    خلاقیت :
یک جنبه از خلاقیت قادر بودن به ایجاد ارتباط بین اتفاقات یا موقعیت های به ظاهر نامربوط است .
4.    قوانین کاری مستحکم :
کارآفرین موفق معمولا ً اولین کسی است که به دفتر کارش می آید و آخرین کسی است که آنجا را ترک می کند .
5.    اعتقاد :
کارآفرین در مورد این که آیا می تواند موفق باشد یا کارش ارزش موفقیت را دارد سوال نمی کند . آنها از کارشان مطمئن هستند .
6.    رقابت :
بسیاری از شرکت ها به این دلیل تشکیل شده اند که یک کارآفرین می دانست کار بهتری را از دیگری می تواند انجام دهد . یک کارآفرین موفقیت های خود را برجسته و متمایز می کند .
7.    تصمیم گیری :
کارآفرینان با شکست هایشان مغلوب نمی شوند . آنها به شکست بعنوان فرصتی برای موفقیت نگاه میکنند . کارآفرینان موفق به "نمی شود" اعتقاد ندارند .
8.    خود انگیختگی :
کارآفرینان می دانند که اگر کاری باید انجام شود بایدخودشان آغاز کنند .
9.    مهارت های بالای انسانی :
یک کارآفرین مهارت های ارتباطی قوی ای برای فروش محصولات و انگیزش کارمندانش را دارد .
10.                      ذهن باز :
کارآفرینان درک می کنند که هر اتفاق و موقعیتی یک فرصت کسب و کار است .

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:46توسط اصغر محمودی | |